A FlixBus a Freudenberg Sealing Technologieszal közösen azon dolgozik, hogy minél előbb megvalósulhasson az üzemanyagcellás buszok forgalomba állítása. A németországi székelyű cég eredeti profiljaként évtizedek óta segít az autó- és haszonjárműgyártóknak innovatív tömítési megoldásokkal a minél jobb üzemanyag-felhasználás és a minél kisebb károsanyag-kibocsátás elérése érdekében. A Freudenberg Csoport emellett a ’90-es évek közepe óta dolgozik alternatív hajtásláncok, valamint üzemanyagcellákhoz, illetve akkumulátorokhoz való alkatrészek fejlesztésén. 

2018-ban a Freudenberg részesedést szerzett az üzemanyagcellákat gyártó Elcore-ban, illetve annak leányvállalatában a müncheni székhelyű Elcomaxban. Ugyanebben az időszakban a cég az akkumulátorokat gyártó, amerikai XALT Engeryben többségi részesedést szerzett. Ezek a bevásárlások lehetővé tették a Freudenberg számára, hogy üzemanyagcellára, valamint akkumulátortechnológiára épülő hajtásláncokat fejlesszenek. A cég szeretné elérni, hogy a közeljövőben ezen nullemissziós hajtásláncoknál minden egyes komponens az ő termékük legyen, ideértve az akkumulátort és az üzemanyagcellákat is. Magyarán ne kelljen összelegózni az egész hajtást a különféle beszállítóktól. 

Vízgőzt pöfögő távolsági buszok állhatnak forgalomba 1

A Freudenberg egy Irizar i8-as távolsági buszba építette be a hajtásláncát és a fenti fotón jól látható, hogy alapvetően egész jól el tudták rendezni a különféle komponenseket, bár a csomagtérből valamennyi helyet elvesznek az akkumulátorok. Az üzemanyagcellák működtetéséhez szükséges hidrogéntartályok pedig az autóbusz tetejére, a klímaberendezés mögé kerültek. A FlixBus elvárása az volt, hogy az ily módon átalakított távolsági busz legalább akkora hatótávval rendelkezzen, mint dízeles társa. 

Ennek megfelelően a hidrogéncellás Irizar i8 500 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel és hidrogéntartályai mindössze 20 perc alatt újratölthetők. Miközben az autóbusz egyik várostól a másikig suhan, addig az üzemanyagcellában hidrogén és oxigén egyesülésével létrejövő elektromos áramot a hátsó tengelyhez épített elektromotor használja fel. Az autóbusz valóban csendesen és emissziómentesen szállíthatja az utasokat, ugyanis kipufogócsövéből mindössze vízgőz távozik. A FlixBus és a Freudenberg egy 20 autóbuszból álló tesztflottát kíván üzemebe helyezni. Pontos dátumot azonban még nem közöltek, de várhatóan biztosan hallunk még a világ első üzemanyagcellás távolsági buszának forgalomba állításáról.