Sokáig emlékezni fogunk a jubileumi, 70. Forma-1-es Olasz Nagydíj kvalifikációjának utolsó két percére. Történt ugyanis, hogy a versenyzők addig bazíroztak egymás szélárnyékára, amíg valósággal el nem kezdték blokkolni egymást a pályán – ennek következtében a Kimi Räikkönen balesetét követően megmaradt kilenc versenyzőből csupán a ferraris Charles Leclerc és a mclarenes Carlos Sainz ért fel újabb gyorskörre, de a monacói utána le is lassított, mivel szinte röhögve szerezte meg a rajtelsőséget.
A versenyirányítás már közölte is, hogy vizsgálni fogják az esetet, és kiindulva abból, hogy hasonló incidensekért a Forma-3-as főfutamot megelőzően összesen 19 versenyzőt sújtottak három-, öt- vagy éppen tízhelyes rajtbüntetéssel, könnyen megeshet, hogy ezúttal is vastagon fog majd a versenyfelügyelők tolla.
In the 20 years I’ve been watching this sport, I have never seen anything like this 🤣🤣🤣 #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/2nM5BcBvKt
— Caleb J Schroëter (@cjsvlog) September 7, 2019
8 out of 10 drivers don’t qualify because they are on too slow Outlap! – Italian GP Qualifying
What a mess 😂#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/vkemolJJj0
— Eau rouge (@Insidef1) September 7, 2019
Mindenesetre a csapatfőnökök azóta sem tértek magukhoz a botrányos pillanatok láttán.
„Láttak már valaha hasonlót?” – kelt ki magából a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff. „Ez még egy formaautós utánpótlásszériához sem méltó. A probléma az, hogy mindenki próbált szélárnyékot szerezni magának, ami az idegek harcához vezet: ugyanis aki elsőként hajt ki, úgy gondolja, hogy még jobban le kell, hogy lassítson.”
Wolff szerint ezúttal a renault-s Nico Hülkenberg volt a ludas, aki a bukótérben előzte meg több versenyzőtársát is. „Az, hogy valaki a sikánt kívülről kerüli meg, az a junior kategória. Mindenki teljesen idiótának nézett ki. Hülkenberg megkerülte a sikánt, majd a többi autó lelassított. Ez nem méltó a Forma-1-hez.”
A Red Bull-főnök Christian Hornernek meggyőződése, hogy alaposan át fog alakulni a rajtrács, annyi büntetés várható az utolsó körben látottakat követően. „A Renault, az minden baj okozója, mert senki sem akart a sor elején lenni. Nyilvánvaló, hogy szándékosan tette. Az egész pedig egy totális f*szkodásba ment át. A versenyirányításnak lesz dolga, ez egészen biztos. Ostobaság volt az egész.”