Az egekbe repítette az olasz közönséget Charles Leclerc, aki a Ferrarival megnyerte a Forma-1-es Olasz Nagydíjat. A fiatal monacói a pole-ból rajtolva számos támadást kivédekezett Lewis Hamilton, majd Valtteri Bottas Mercedesével szemben – nem egy hibát vétve -, ám nem találtak fogást a vörös autón.
A negyedik helyről rajtoló Sebastian Vettel pontot sem szerzett a tifosi előtt, miután az Ascari-sikánban kipördült, és a visszatéréskor még Lance Strollnak is nekiment. Az incidens miatt a német 10 másodperces stop and go-büntetést kapott, és ezek után teljesen eltűnt a mezőny sűrűjében.
Solo, solito se va …… y cuando vuelve a la pista ….. 🙄 ay Vettel ay ay …..
( 🎥 de @TifosiTurkiye ) pic.twitter.com/RiLQz40gqW— Diego Luciano (@Diego_Luciano_) September 8, 2019
A bokszkiállásokat az élen Hamilton kezdte, lágyakról közepesre váltott. Bottas is így tett néhány körrel később, de ez kritikus volt, ugyanis az elfogyó gumikon a brit nem tudta tartani finn csapattársát, egy alkalommal el is fékezte magát, eldöntve a dobogós helyek sorsát. Leclerc a kemény keverékeket választotta, melyek bírták is a verseny végéig.
LAP 42/53
Hamilton leaves the track at Turn One, allowing Bottas to pass into P2
But could that play into Mercedes’ hands, as they chase down Leclerc? 🤔#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/ayb0lPSr8K
— Formula 1 (@F1) September 8, 2019
A középmezőny élén a két Renault végzett Daniel Riccardo-Nico Hülkenberg sorrendben. A franciák egész hétvégén jól szerepeltek, és a Red Bullokat is meg tudták verni. Max Verstappen a 19. helyről a nyolcadikig kapaszkodott előre, csapattársa, Alexander Albon a hatodik lett. Sergio Perez végzett hetedikként a Racing Pointtal, az utolsó két pontszerző helyet pedig a hazai pályán versenyző Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) és Lando Norris (McLaren) kaparintotta meg.
A futamot hárman adták fel: Carlos Sainz (McLaren) egy rosszul rögzített kerék miatt állt ki, Danyiil Kvjat (Toro Rosso) motorja megadta magát, Kevin Magnussent (Haas) pedig betolták a garázsba.
A bajnokságban Bottas 2 ponttal csökkentette már-már tetemes lemaradását a leggyorsabb kört is megszerző Hamiltonnal szemben, miközben Leclerc összetettben átugrotta Vettelt, és már csak három egységgel van lemaradva Verstappen mögött. A konstruktőrök között a Mercedes tovább növelte előnyét a Ferrarival szemben, a Red Bull tartja a harmadik helyét.
A bajnokság két hét múlva Szingapúrban folytatódik.
A futam részletes összefoglalója itt olvasható!
Felhős időben, 20 fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizennegyedik Forma-1-es futamára, az Olasz Nagydíjra.
Az első helyről Charles Leclerc kezdhette a futamot a Ferrarival, mögötte a két Mercedes-pilóta sorakozott a rajtrácson Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben. Az Ezüstnyilakat a másik Ferrarival Sebastian Vettel fogta szendvicsbe a negyedik helyen, míg a harmadik sort a Renault sajátította ki Daniel Ricciardóval és Nico Hülkenberggel. A legjobb tízbe befért még Carlos Sainz a McLarennel, a Red Bull-lal második hétvégéjét teljesítő Alexander Albon és Lance Stroll a Racing Pointtal. Kimi Räikkönen állhatott volna fel a tizedik pozícióba, ám az időmérőn összetörte Alfa Romeóját. A baleset után váltót és motort cseréltek a finn autójában, így csak a bokszból rajtolhatott. Helyette csapattársa, Antonio Giovinazzi foglalhatta el a tizedik rajtkockát.
Räikkönenen kívül még számos pilóta kapott ilyen-olyan büntetést motorkomponensek cseréje miatt. Így járt a Red Bull-lal Max Verstappen, Pierre Gasly a Toro Rossóval, a Racing Point mexikóija, Sergio Perez és a mclarenes Lando Norris.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A rajtrácson az első tíz versenyző, valamint a két Haas a lágy gumikon vágott neki a monzai száguldásnak, a többiek a közepeseket választották.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, lágy-közepes elosztásban, cserével a 22. kör magasságában. Az 53 körös versenyre emellett még a lágy-kemény, illetve a közepes-kemény variációkat ajánlották. Előbbinél 19., utóbbinál 24. körben javasolták az olaszok a bokszkiállást. A kétkiállásos taktikát egyértelműen lassabbnak számolták a szakemberek.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Wonder who they want to win… 🤔#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/WXlArqxUDk
— Formula 1 (@F1) September 8, 2019