A Forma-1-es Olasz Nagydíjat a 4. helyről kezdő Sebastian Vettel a futam elején eldobta a versenyét, amikor a 6. körben az Ascari sikánban magától megpördült, majd egyenesen az érkező Lance Stroll Racing Pointjának útjába hajtva tért vissza. A kanadai nem tudta elkerülni a vörös autót, áthajtott a Ferrari első szárnyán, majd maga is keresztbe állt, az autó visszafordítása és az elindulás közben pedig elkerülő manőverre kényszerítette a Toro Rossó-s Pierre Gaslyt.
Az incidensért Vettelt a futam közben kiszabható legkeményebb büntetéssel, 10 másodperces stop&góval sújtották, míg Stroll az egy fokkal enyhébb bokszutca-áthajtásos büntetést kapta. A kanadai ifjonc a verseny után elmondta, nem érti, miért büntették őket eltérően.
A futamot követően a versenyigazgató Michael Masi megadta a választ:
„Alapvetően az volt a különbség, hogy Sebastian azért kapott büntetést, mert a pályára való veszélyes visszatérés közben balesetet okozott, míg Lance és Pierre esetében csak veszélyes visszatérésről volt szó. Ezért különbözött a két büntetés” – magyarázta.
Mindkét pilóta azzal védekezett, hogy a nyakvédő hevederes keret, a HANS, valamint a magasított pilótafülke-perem miatt nem látták, hogy érkezik-e valaki a pályán. A kérdésre, hogy mi a tanácsa a pilótáknak ilyen esetre, Masi így reagált:
„Ha nem vagyunk biztosak valamiben, akkor inkább legyünk óvatosak! De a csapatoknak is megvan a maga felelőssége. De a lényeg, hogy kétség esetén első az óvatosság. Persze nagyon gyorsan történt minden, alig telt el idő, durr, durr, dominóeffektus.”