Az Egyesült Államokban élő Alex Palmeri egy rengeteget futott (650 ezer kilométer) E39 M5 BMW tulajdonosaként fordult szakszervizhez, és olyan számlát kapott, ami megért egy hosszú videót.
Nyilván Youtube videósként erre is ment ki a játék, egy ezer sebből vérző, öreg prémium autót mindenhol a világ pénzéért javítanak a márkaszervizek. A csapda tehát működött, átnézték az autót, és természetesen minden apró, jelentéktelen alkatrészből is a méregdrága gyárit rendelték meg, ami így horribilis javítási összeggé állt össze.
A javítások sora munkadíjjal, adókkal együtt 17 ezer dollárra, vagyis körülbelül 5 millió forintra rúgott végül. Alex nem volt rest, és nekiállt otthon végigvenni a listát, és Mercedes-szerelőként, profi műhelyben fogott bele a javításba, főleg netről rendelt, utángyártott, olcsóbb alkatrészekkel.
A több mint 4 ezer dolláros katalizátorcserén nagyvonalúan átugrott, az 1400 dolláros szíj- és feszítőgörgő-cserét viszont elvégezte a legendás bajor V8-ason. Mindezt félórás melóval, 188 dollárból.
Volt még meló a futóművel, a fékekkel, cserélt benne olajat, és minden apróval együtt a végén 675 dollárt (200 ezer forint) költött alkatrészre, szemben a számlán feltüntetett 6 ezer dollárral (1,8 millió forint).
Ebből a 6 ezer dollárból lett 17 ezer végül, az Egyesült Államokban igazi egzotikumnak, luxusterméknek számító BMW javításáért, amit otthon is elvégezhet bárki.
Feltéve ha van elég:
– szerszáma
– szaktudása
– ideje
– türelme