A Pirelli ma és pénteken zárja az idei évre tervezett fejlesztési tesztsorozatát, a franciaországi Paul Ricard pályán a Mercedes volánjánál Esteban Ocon dolgozik a 2020-as prototípusokon, míg a Renault-ban ülő Szergej Szirotkin a 2021-ben érkező 18 colos felnikkel-gumikkal lép pályára.

Íme az első felvétel az aktuális Forma-1-es autón meglepően jól mutató új méretről.

Ugyan hivatalosan a mostani kétnapos teszttel véget is ér a 2020-as fejlesztési tesztprogram, a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola ma Genfben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) központjában igyekszik meggyőzni a csapatok képviselőit, hogy terjesszék ki a menetrendet, ugyanis viszonylag későn jelezték az igényeiket, a gumigyártó pedig semmiképp sem szeretne az ideihez hasonló, a szűk működési tartomány miatt sokat kritizált abroncsokkal előállni a jövő évre, még pontosabban a szezonzárót követő abu-dzabi tesztre, amikorra már el kell készülniük a végleges termékkel.

A Pirelli már a monzai hétvégén jelezte az igényét, de akkor nem volt meg az egyetértés a csapatok között, senki nem szeretné, ha valamelyik rivális előnyhöz jutna.

A további tesztnapok beiktatásának alternatívája, hogy a csapatok az őszi futamok pénteki szabadedzésein teszteljék a 2020-as prototípusokat.

Videó: Így fest a 18 colos kerék az F1-es autón 1