Már az is nevetséges volt, hogy a Forma-1-es versenynaptár leghosszabb pályáján, Spa-Francorchamps-ban nem tudtak tiszta kört futni egymástól a versenyzők a Belga Nagydíj időmérőjén, a szélárnyékos húzást pedig még jobban jutalmazó Monzában pedig egyenesen szégyenletes bohóckodásba torkollott a Q3 vége, a kilenc résztvevő a felvezető körön lassulási versenyt játszott, egészen addig, hogy végül heten meg sem tudták kezdeni gyors körüket, mert letelt az idő.

Az F1 versenyigazgatója, Michael Masi már a belgiumi történtek után megbeszélést tűzött ki Szingapúrra, Monzát követően pedig végképp lesz miről beszélni a jövő hétvégén a csapatokkal és a versenyzőkkel.

„Már Spa után beszéltünk erről, és szerintem az összes jelenlévő, a csapatok sportigazgatói és a pilóták is elismerték, hogy nem lesz könnyű megoldást találni, nem egyszerű szabálymódosítás kérdése a dolog.”

„Szingapúrban alaposabban is megtárgyaljuk a kérdést, néhány csapat pedig máris előállt a saját szimulációival, ötleteivel, hogyan lehetne javítani a helyzeten, hiszen mindannyiunk érdeke ez” – magyarázta a Motorsport.comnak az ausztrál FIA-fejes.

Masi hozzátette, hogy annak ellenére, hogy sportszempontból siralmas volt a monzai lassúsági tülekedés, megérti a pilóták motivációját:

„Végső soron mindannyian élsportolók, akik igyekeztek a maximumot kihozni a helyzetből. Beszélhetünk itt gentleman’s agreementekről meg ilyenekről, de az az igazság, hogy mindannyian tudjuk, hogy amikor lecsukják a sisakrostélyt, mindannyian a maguk érdekében adnak bele mindent. Nem tudom, hogy a frusztráló megfelelő szó-e a történtekre, mindenesetre alaposan meg kell ezt vizsgálnunk.”

F1: Szingapúrban elbeszélgetnek a monzai időmérőről 1