Még 2018 januárjában történt a baleset, melynek során egy Tesla Model S belecsapódott az előtte haladó tűzoltóautóba, ám az eset részleteit csak most tette közzé a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület, az NTSB. A baleset a kaliforniai Culver City-ben történt és a sofőr az Autopilotot is használta, de közben cseppet sem a vezetéssel vagy a rendszer felügyeletével foglalkozott.

Hanem reggelizett. Bagelt evett és kávét ivott a volán mögött. Az előbbi szétszóródott, az utóbbi pedig kiömlött, de a 47 éves férfi nem tudta megmondani, hogy a baleset előtt vagy után történt mindez.

A baleset napján az autó 30 mérföldet tett meg és 66 percet üzemelt, ebből az Autopilot funkció 29 perc és 4 másodpercig volt bekapcsolva. A rendszer szerint csupán 78 másodpercig érzékelt kezet a kormányon. Közvetlenül a baleset előtti 13 perc 48 másodpercben a sofőr összesen 51 másodpercig érintette a volánt. A sebességtartó automata 80 mérföld/órára (közel 130 km/óra) volt állítva.

A Tesla szerint összességében mégis biztonságosabban közlekednek azok, akik az Autopilot segítségét igénybe szokták venni. Ám ez egy vezetéstámogató asszisztens, melyet felügyelni kell és erre felhívják a vezető figyelmét is.