A szabadidős járművek negyven százalékát teszik ki a megfizethető, mindennapi használati értékkel is bíró kempingbuszok. Amilyen tempóban jelennek meg azonban az új modellek a piacon, ez az arány hamarosan tovább emelkedhet. Okkal: az emberek nyilván szívesebben közlekednek egy olyan járművel, ami nem hirdeti messziről, hogy egy komplett háztartást cipel a gyomrában, illetve aminek a manőverezéséhez nem kell kishajóvezetői rutinnal rendelkezni.

Márkakereskedésből rendelhető ez a kempingbusz 1

A Hymer-csoport ezért létrehozott egy új márkát: a Crosscamp kifejezetten ilyen kempingbuszokat fog gyártani, első munkájukat a Toyota Proace Versóra, annak is a közepes karosszériahosszúságú kivitelére alapozták.

Ez 4,96 méteres hosszával akkora, mint egy középkategóriás kombi, helykínálata brutális, hála a 328 centiméteres tengelytávnak, viszont mivel magassága még úgy is 2 méter alatt marad (igaz, csak egyetlen centivel), hogy felszereltek rá egy felnyitható alvótetőt, a mélygarázsokba, kompok gyomrába is gond nélkül beállhat.

Márkakereskedésből rendelhető ez a kempingbusz 17

A négy ülőhelyes Crosscamp ágyból is négyet kínál: az egyik dupla fekhely a felnyitható tető alatt kapott helyet, a másikat a sínrendszeren tologatható hátsó üléssorból alakíthatjuk ki. Ez a sínrendszer egyébként a Crosscamp sokoldalúságának a titka: a hátsó bútorzat ugyanis csereberélhető. Az egy- és kétszemélyes hátsó üléseket variálva akár öt utast is szállíthatunk, szabványos kerékpártartókat helyezhetünk el a belső térben, vagy ha kevésnek bizonyul a gardróbszekrény mellé beépített hűtőszekrény kapacitása, a két első ülés közé plusz hűtőládát kérhetünk.

Márkakereskedésből rendelhető ez a kempingbusz 18

Nem kevésbé különleges a konyhamodul. A friss- és szürkevíztartállyal, valamint 2,8 kilós gázpalackkal felszerelt egység az oldalajtón keresztül kiemelhető a helyéről. Így a táborhelyre érkezve pár mozdulattal szabadtéri főző-/étkezőszigetet alakíthatunk ki magunknak, illetve, ha vége a nyaralásnak, értékes helyet szabadíthatunk fel a kocsiban. A két első ülés természetesen 180 fokban hátra fordítható.

Márkakereskedésből rendelhető ez a kempingbusz 19

Az autó a teljes hajtáslánc-kínálattal megvásárolható: 120, 150 vagy 180 lóerős dízelek, kézi és automata váltó adja a palettát. A legszebb egyébként az egészben, hogy az autó Európa több országában a Toyota márkakereskedéseken keresztül rendelhető meg, 42 999 eurós (13,5 millió forint körüli) induló áron.