Az F1-ből 2011-es ralis horrorbalesete után kipottyant Robert Kubicának 2019-re ugyan sikerült visszatérne a rajtrácsra a Williamsszel, de a 34 éves lengyel már nem ugyanaz a pilóta, mint egykor, amikor 2008-ban a világbajnoki versenyben is esélyes volt és akit a Ferrari is kiszemelt.
Kubica a sereghajtó grove-i csapatnál a szezon folyamán végig jelentősen lassabb volt újonc csapattársánál, a Mercedes-nevelt Georgre Russellnél, és ezt a különbséget az sem menti, hogy a kaotikus, esős Német Nagydíj után az Alfa Romeók büntetéseinek köszönhetően a lengyel hozta a Williams eddigi egyetlen idei pontját.
A brit csapat 2020-ra minden bizonnyal pénzes fiatal tehetségét, a jelenleg a Forma-2-ben vezető Nicholas Latifit ülteti majd Russell mellé, így Kubicának máshol kell munkát találnia.
A napokban arról lehetett hallani, hogy a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) akadhat számára lehetőség, de a lengyel rajongói oldal a Powrot Roberta úgy tudja, az F1 sincs kizárva.
A Kubica-specialista oldal szerint a Racing Point gazdasági igazgatója, Stephen Curnow a napokban a versenyzőt támogató lengyel olajcég, a PKN Orlen központjában járt megbeszélésen.
A Racing Pointnál természetesen nem akadhat Kubica számára versenyzői ülés, hiszen a tulajdonos fia, Lance Stroll mellé nemrég írt alá egészen 2022-ig Sergio Perez, de a lengyel talán az ígéretes jövő előtt álló silverstone-i középcsapat tesztelője, tartalékosa lehetne.