Ideális piaci viszonyok mellett három év után észszerű eladni újonnan vásárolt autónkat: előtte nem, mert akkor még túlságosan meredeken zuhan az értéke, de közvetlenül utána sem, mert amint elvész a gyári garancia, ismét kevesebbet ér az autó a piacon.
Nem véletlen, hogy a J.D. Power 36 hónap használat után nézte meg az autók értékét – nem elméleti szinten, hanem átlagolva azt az összeget, amit a kereskedők valójában fizetnek érte. Több mint 630 ezer adásvételi szerződést elemeztek ki, ami a 256 vizsgált típusnál egyenként átlagosan 2400 eladott és megvett autót jelentett. Az összeget aztán elosztották az eredeti vételárral, és az így kapott arányszám döntötte el az autó helyezését.
Négy márka volt, amelynek legalább három típusa ért el kategóriagyőzelmet a 26 vizsgált méretosztályban: a Porsche hármat (Cayman, 911 és Panamera), a Toyota négyet (Prius, Tacoma, 4Runner és Tundra), a Honda ötöt (Fit, Civic, Accord, CR-V és Odyssey), az abszolút győztes Lexus pedig hatot (CT, RC, GS, NX, RX és LX).