Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.
Seat Leon
2019. április 9.
Az automata sebességváltóban kilazulhat egy anyacsavar, ami a váltó meghibásodását okozhatja.
VW Tiguan / Sharan / CC
2015.01.-12.
Gyártási hiba következtében előfordulhat, hogy meghibásodik egy kondenzátor a légzsák vezérlő egységében. Ennek hatására a vezérlés tévesen úgy érzékelheti, hogy ütközés történt, és működésbe hozhatja a légzsákokat, illetve az övelőfeszítőt.
Renault Trafic
2019.03.
A gyártási folyamatban bekövetkezett hiba miatt elrepedhet az üzemanyag-tartály. Az úttestre ömlő üzemanyag balesetveszélyt teremthet.
BMW X3 / X4
2018.05.-2019.06.
Az első ülések háttámlája nem megfelelő hegesztés miatt előre vagy hátrabillenhet, ami balesetveszélyt idézhet elő.
Mercedes-Benz V-osztály / Vito
2018.11.-2019.05.
A rosszul rögzített fékvezetékek miatt szivároghat a fékfolyadék. Ekkor megnőhet a féktávolság, illetve a forró alkatrészekre ömlő fékfolyadék tűzveszélyt idézhet elő.
Maserati Granturismo / Grancabrio
2016-2020
Egy hibás kondenzátor miatt előfordulhat, hogy nem megfelelően működnek a légzsákok, ami balesetben fokozott sérülésveszélyt eredményez.
Jeep Renegade
Dodge RAM
2018.03.-2019.05.
Hibás vezérlés miatt előfordulhat, hogy nem megfelelően működnek a légzsákok, illetve az övelőfeszítők, ami balesetben fokozott sérülésveszélyt eredményez.
Mercedes-Benz Citan
2019.04.-05.
A forgattyúház szellőzése gyártási hiba miatt eltömődhet. Olaj ömölhet a forró alkatrészekre, ami tűzveszélyt idézhet elő.
Fiat Talento
2019.03.-05.
Gyártási hiba miatt elengedhet a kézifékbovdent a féknyereggel összekötő csatlakozás. Ekkor a kézifék működésképtelenné válhat, a jármű elgurulhat.