Mint arról már korábban beszámoltunk, Panthera néven új csapat tervez belépni a Forma-1-be 2021-től. A csapat az Egyesült Királyságban verne tanyát, ugyanakkor ázsiai támogatókkal rendelkezne – az alapítók pedig Benjamin Durand, az endurance-rajongók számára ismerősen csengő SMP Racing és BR Engineering csapatok korábbi ügyvezető igazgatója, valamint Michael Orts, akik a RaceFans.net-nek meséltek először komolyabban elképzeléseikről.

„Az első gyárunk nyilvánvalóan az Egyesült Királyságban lenne, de hosszú távon mindenképpen Ázsiába terjeszkednénk tovább” – mondta Durand. „A terveinkről akkor fogunk beszélni, ha már mi is többet tudunk majd pontosan. Az elejétől kell kezdenünk, azzal, hogy honnan tudunk toborozni.”

A Panthera a motorgyártók mellett több lehetséges névadó támogatóval is kapcsolatba lépett – amennyiben sikeres tárgyalásokat folytatnak, valószínűleg változni fog a jelenlegi név, a Panthera Team Asia F1. A leendő újonc csapat terveit azonban a 2021-ben érkező szabálycsomag is befolyásolja. „Ha nem rukkolnak elő valami totális őrültséggel, akkor az eddig látottak alapján elegendő támogatásunk lesz ahhoz, hogy fenntartsuk a csapatot az első években” – jegyezte meg Durand.

Ami az autó építését illeti, ha minden igaz, akkor a Panthera hasonló modell szerint működne, mint jelenleg a Haas: vagyis nemcsak a motort és a sebességváltót, hanem a karosszériát is egy külsős cégtől szerezné be.

„Képesnek kell lennünk arra, hogy megvegyük mindazt, amire szükségünk van ahhoz, hogy időt nyerjünk a csapat felépítéséhez. A cél az, hogy közelebb legyünk a Williamshez, mint a Haashoz, de ez egy hosszú folyamat lesz” – utalt modelljükre Durand. „Több forgatókönyvre is felkészülünk, melyekre azt mondjuk, hogy jó az az irány. Meglesznek hozzá az erőforrásaink.”

A 2010-ben belépő – és azóta csődbe ment – csapatoknak, akkori nevükön a HRT-nek, a Lotusnak és a Virginnek volt, hogy kihívást jelentett az időmérő edzésen átugrani a 107%-os küszöböt. Durand azonban leszögezte, hogy a Panthera nem tölteléknek jönne az F1-be. „Természetesen az első évben nem lesz igazán optimális a helyzet. De megvannak a szükséges forrásaink ahhoz, hogy elég jó legyen a teljesítményünk ahhoz, hogy a rajtrácson legyünk, és ne váljunk nevetségessé” – zárta gondolatait.