Idén először aratott futamgyőzelmet Sebastian Vettel, ráadásul rögtön kettős győzelemmel örvendeztette meg a Ferrari-rajongókat a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon. A némethez a csapattárs Charles Leclerc és a Red Bull hollandja, Max Verstappen csatlakozhatott a dobogón.
A német 392 nappal előző győzelme, a tavalyi Belga Nagydíj után először locsolhatta a pezsgőt a dobogó tetején.
A rajtrácsra Leclerc mögé még Lewis Hamilton állhatott fel a Mercedesszel, utána következett csak Vettel és Verstappen. A monacói sokáig visszafogta a tempót, és a sorrend nem is változott a bokszkiállásokig, amikor a későbbi futamgyőztes a Red Bull fiataljával együtt kiálltak kereket cserélni. Őket követte Leclerc, a Mercedesek pedig csak később váltottak.
Ezen vesztett rajta Hamilton is, ugyanis a forgalomba visszatérve nem tudta utolérni a Vettel-Leclerc-Verstappen triót. A versemy ezen szakaszában Antonio Giovinazzi is az élen haladt az Alfa Romeóval. Valtteri Bottas előbb váltott a kemény gumikra, mint Hamilton, amivel ő járt jobban, ám a csapat megkérte, hogy lassítson vissza, és engedje világbajnok csapattársát maga elé visszatérni a bokszból.
A verseny további képét a biztonsági autó határozta meg. A három kieső – George Russell (Williams), Sergio Perez (Racing Point) és Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) – baleset vagy műszaki hiba miatt épp úgy állt meg a pályán, hogy be kellett küldeni miattuk Bernd Mäylander Mercedesét.
Az állás az élen ezek után már nem változott. A dobogósok mögött a két Mercedes zárt Hamilton-Bottas sorrendben, habár a brit a végén még támadta Verstappent. Őket a másik Red Bull-lal Alexander Albon kísérte be a célba. Pontot szerzett még Lando Norris (McLaren), Pierre Gasly (Toro Rosso), Nico Hülkenberg (Renault) és Giovinazzi.
A leggyorsabb körért járó pontot nem osztották ki, ugyanis Kevin Magnussen ért körbe a leggyorsabban, de csak a 17. helyen zárt. Az egyéni pontversenyt 296 ponttal Hamilton vezeti, a 231 pontos Bottas, a harmadik és negyedik helyen 200-200 egységgel álló Leclerc és Verstappen, valamint Vettel előtt, aki 194 pontot szerzett eddig. A csapatbajnokságot a Mercedes 527 ponttal vezeti a 394 pontos Ferrari és a 289 pontos Red Bull előtt.
A bajnokság egy hét múlva az Orosz Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója itt olvasható!
Villanyfényben, 30 fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizenötödik Forma-1-es futamára, a Szingapúri Nagydíjra.
Az első helyről pályafutása során ötödik alkalommal Charles Leclerc indulhatott a Ferrarival, megelőzve Lewis Hamilton Mercedesét és a másik vörös autóban ülő Sebastian Vettelt. Max Verstappen törte meg Red Bulljával a Ferrari-Mercedes sormintát, megelőzve a gyenge kört futó Valtteri Bottast a másik Mercedesben. Őt Alexander Albon követte a másik Red Bull-lal, aki mögött három Renault-motoros autó sorakozott fel: Carlos Sainz és Lando Norris McLaren-szendvicséből indulhatott nyolcadik helyről Renault-jával Nico Hülkenberg. A legjobb tízbe Antonio Giovinazzi fért még be az Alfa Romeóval.
Az időmérőről az MGU-K szabálytalansága miatt kizárták az eredetileg nyolcadik helyet megszerző Daniel Ricciardót. A Renault-ban ezek után ki is cserélték a kérdéses elemet, de az azért kapott büntetés már nem befolyásolta az amúgy is utolsó helyről rajtoló pilótát. Sergio Perez is öt helyes büntetést kapott, miután idő előtt ki kellett cserélni a Racing Point sebességváltóját.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A rajtrács első kilenc helyén álló versenyző a lágyakon, a többiek a közepes gumin vágtak neki az éjszakai száguldásnak – Pierre Gasly kivételével, a Toro Rossójára a kemény keveréket rakatta fel.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, lágy-közepes elosztásban, cserével a 16-20. kör magasságában. A 61 körös versenyre emellett még a közepes-kemény, illetve a lágy-kemény variációkat ajánlották. Előbbinél 28-32., utóbbinál 14-18. körben javasolták az olaszok a bokszkiállást. A kétkiállásos taktikát egyértelműen lassabbnak számolták a szakemberek. Fontos megjegyezni, hogy a futam eddigi története során mindig pályára hajtott a biztonsági autó, ami még adhat egy csavart a taktikáknak.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Rush hour 💨 @kvyatofficial joins the traffic #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/fEuVhqggvw
— Toro Rosso (@ToroRosso) September 22, 2019