Csak kapkodjuk a fejünket, olyan árszintre emelkedtek a csúcsmobilok. Pár éve a 2-300 ezer forintos szint is nevetségesen soknak tűnt, mára viszont az összes gyártó zászlóshajója itt mozog, sőt a kevés újítást hozó Apple Iphone 11-es is 289 ezerről indul, de a 11 Pro Max 256 GB háttértárolóval már 570 ezres árcédulát kapott.
De mindez semmi a kínai áremelkedéshez képest. A Huawei elvileg megszenvedi a Kína és Egyesült Államok között dúló kereskedelmi háborút, de ez nem akadályozta meg abban, hogy új modelleket dobjon piacra.
Nincs Google alkalmazás a legújabb Huawei telefonokon
A kínai technológiai társaság az amerikai kereskedelmi minisztérium kilátásba helyezett korlátozásai miatt fejlesztette az új készüléket az amerikai Google szolgáltatásai nélkül. A Mate 30 nevű okostelefonon és a sorozat másik, Mate 30 Pro nevű modelljén ugyan a Huawei AppGallery nevű alkalmazástára révén elérhető egy sor Nyugaton népszerű alkalmazás, mint például a WhatsApp és az Instagram, de a Google alkalmazásai közül egyet sem lehet használni. Hiányzik a Play Áruház, a Kereső, a Gmail, a Drive, a Térkép, vagy épp a YouTube.
Ezt tudva azt várhatnánk, hogy olcsó árakkal próbálják csábítóbbá tenni a termékeiket, de erről szó sincs, eleve a kínai piacból is nagyot szakíthatnak, és ha kell, egy frissítéssel visszatérhet a Google a telefonjaikra, tehát készülnek arra, hogy valamikor véget ér a mosolyszünet, és megállapodik a két kormány.
Így lehet, hogy a kínálat csúcsa, a Porsche Design Mate30 RS 12 GB RAM-mal és 512 GB-os tárolóval 2095 euró. Több mint kétezer euró, ez már olyan szint, ahol tényleg fáj a vergődő forint, jelenleg ez 700 ezer ropogós magyar forintot jelent.
Igen, egy telefonért.
A Xiaomi sem marad le, sőt sosem látott képernyővel támad
Jogosan tételezzük fel, hogy innen nincs feljebb, de tévedünk. A még inkább kimondhatatlan nevű, pár éve még tényleg csak szürkeimporttal becsúszó Xiaomi már ott tart, hogy a legvadabb ötletek megvalósításával tarolja le a médiát, és ordít túl minden egyéb próbálkozót.
Mondjuk a Mi Mix Alpha tényleg őrületes, és bátor, a kijelző-test arány 100 százalék felé emelését eddig senki sem oldotta meg így. A többi gyártó a hajtogatható telefonban hisz, a Xiaomi viszont egyszerűen betekerte képernyővel a telefont, jól van az úgy, a 180 százalék így is ott fog szerepelni a plakátokon, és a techrajongó álla a porba hull.
De miért kellene nekünk ekkora képernyő? Jó lesz a hátsó, ha betörik az első? Nos nem egészen, a cél inkább a kompromisszum nélküli, tökéletes szelfigép megalkotása, ami a véleményvezérek korában komoly érv.
Mindent ennek rendeltek alá, az Alpháé a piac legjobb önfotós és önvideós egysége, élén a Samsung 108 megapixeles (!) ISOCELL Bright HMX szenzorával (f/1,69-es blende, lézer autofókusz, OIS).
Mindehhez izmos hardver dukál, 12 GB RAM-ot pakoltak bele, 512 GB tárhellyel, Snapdragon 855+ processzorral. Innen nézve tényleg viccnek tűnik az Iphone 11 kamerarendszere és 4 GB memóriája.
A minőségi anyagokból épített (titánötvözet váz, kerámiaborítás és a lencséket védő zafírüveg) konstrukciót koncepciótelefonként emlegeti a gyártó, tehát óvatosan csak limitált darabszámú, amolyan erődemonstrációnak szánják. Aztán ha ömlenek a megrendelések, nyilván kielégítik majd az igényeket, az biztos, hogy most e legdrágább kijelzős kütyük egyike, a maga 850 ezer forint körül mozgó listaárával.