Mindenki számított rá, hogy az alacsony légellenállású és erős motorral szerelt Ferrari jól megy majd az ezeket a jellemzőket jutalmazó Spa-Francorchamps-ban és Monzában, az olaszok pedig ki is pipálták a Belga és az Olasz Nagydíjat, az azonban nagy meglepetésnek számított, hogy a múlt hétvégén Szingapúrban is versenyképes volt a vörös autó, Sebastian Vettel és Charles Leclerc újabb, méghozzá kettős győzelmet aratott az utcai pályán.
A Ferrari új fejlesztésekkel érkezett a délkelet-ázsiai városállamba, ám egyelőre nem világos, valójában mennyit léptek előre, ugyanis Szingapúrban a Mercedes a versenystratégiáját, a Red Bull pedig a beállításait szúrta el.
A most következő Orosz Nagydíj beharangozójában a Ferrari főnöke, Mattia Binotto arról beszélt, hogy Szocsi adhat majd választ arra, mennyit is fejlődött az SF90-es.
„Zsinórban három győzelem után alig várjuk az Orosz Nagydíjat, hogy igazolhassuk a legutóbbi fejlesztéseink működését egy eltérő pályán is. Szocsiban hosszú egyenesek és nagyon sima aszfalt vár minket, így megint nem lesz könnyű a maximumot kihozni a gumikból. Emellett a pálya egészen eltérő beállításokat és aerodinamikai konfigurációt kíván, mint Szingapúr, kulcsfontosságú lesz a jó balanszú autó.”
„Az előrejelzések változékony időt jósolnak Szocsira, ezért fontos lesz, hogy minden eshetőségre felkészüljünk” – tette hozzá.
Az egyeneseknek köszönhetően a Ferrari újra előnyben lehet az erős erőforrás miatt, de Binotto egy másik megszólalásában kijelentette, hogy a motorelőnyük mértékét bőven eltúlozzák a riválisok és a sajtó, szerinte a Spával és Monzával ellentétben nagyobb leszorítóerőt követelő Szingapúr megmutatta, hogy nem tudnak csak úgy, erőből elhúzni:
„Nagy leszorítóerőnél nincs meg a légellenállásbeli előnyünk, Szingapúr bizonyította, hogy a motorfölényünket erősen eltúlozták.”