A Forma-1-ben jelenleg egy kerékcsere kötelező futamonként, ugyanis a gumipartner Pirelli által a hétvégékre szállított három különböző keverék közül legalább kettőt használni kell a versenyen.
Felmerült, hogy 2020-ra mindhárom keverék használatát kötelezővé tegyék, minimum két kerékcserét kikényszerítve, de a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola szerint igen valószínűtlen, hogy ez megvalósul.
„Volt erről szó, de érzésem szerint nem fognak rábólintani, mert ez csak újabb megszorítást hozna, a három keverék kötelező használata ugyanabba az irányba terelné a csapatokat a stratégia szempontjából. Ha a cél az, hogy eltérő stratégiákat lássunk, akkor nem indulunk ebbe az irányba” – idézte a RaceFans.net az olasz szakembert.
Szintén felvetődött, hogy a hétvégék kiszámíthatatlanabbá tétele érdekében a csapatok ne használhassák mindhárom keveréket. Isola szerint ez a változtatás jobban elképzelhető, de csakis 2020-ban lenne értelme, ugyanis a 2021-es változások önmagukban is épp elég kihívást jelentenek majd.
„Arról is beszéltünk, hogy a szabadedzéseken csak bizonyos keverékeket használhassanak, hogy a csapatok ne gyűjthessenek annyi adatot, egy kicsit kiszámíthatatlanabb legyen a vasárnapi futam. Ez ugyanakkor komoly hátrányba hozná az újoncokat.”
„2020-ra talán megoldható, mert a csapatok által jól ismert méretű és típusú gumik lesznek, de 2021-ben jönnek a 18 colos kerekek, az autók is teljesen újak lesznek, ismeretlen területekre lépünk, így az újoncoknak különösen nehéz dolguk lenne. Ma már nincsenek tesztek, ráadásul még az edzéseken sem használhatnának minden gumit. Gondoljunk csak bele, milyen nehéz lenne ez az új pilótáknak!”
Bármilyen 2020-ra szóló szabályváltoztatáshoz a csapatok teljes egyetértésére van szükség, amire mindig kicsi az esély, főleg, ha ilyen késői ötletről van szó.