Csapatutasításokkal próbálta bebiztosítani magának az újabb kettős győzelmet a Ferrari, ám a (túl)taktikázásból nem jött ki kedvezően az olasz gárda a Forma-1-es Orosz Nagydíjon. A Ferrari intézkedését ugyanis nem vette jó néven a rajtnál az élre törő Sebastian Vettel, így nem is engedte maga elé Charles Leclerc-t, aki a múlt héten, a Szingapúri Nagydíjon húzta a rövidebbet a gumistratégiában.
Végül a bokszkiállások során cseréltettek helyet a versenyzőkkel, Leclerc azonban hamar magára maradt a pályán: nem sokkal a kiállását követően Vettel kénytelen volt feladni a versenyt, miután az autójában tönkrement a mozgásienergia-visszanyerő rendszer, vagyis az MGU-K.
Ráadásul a német nem a legjobb helyen húzódott félre, ezért a virtuális biztonsági autós szakasz alatt a Mercedes oldalára billent a mérleg nyelve: Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egy „ingyen” kerékcserével Leclerc elé került, és a sorrend már nem is változott a leintésig, kettős győzelmet aratott a Mercedes, akik továbbra is legyőzhetetlenek Szocsiban.
Ami pedig a Ferrari taktikai szemléletmódját illeti, markáns véleményt fogalmazott meg az 1997-es világbajnok, az utóbbi évek folyamán sokak által a sportág nem hivatalos megmondóemberének kikiáltott Jacques Villeneuve.
„Nem tetszett, ahogyan a Ferrari kezelte a stratégiát” – mondta az olasz Sky Sports közvetítésében a kanadai. „Nem kellett volna azonnal arra utasítaniuk Vettelt, hogy adja vissza a helyét, majd azon töprengeniük a folytatásban, hogyan juttassák Leclerc-t az élre. A karma megbüntette őket. Vettel gyorsabb volt ma, így megérdemelte volna, hogy elöl maradjon.”
Kifejtette álláspontját a témában a GP2 2012-es bajnoka, a manapság televíziós szakértőként és a Forma-2-es betétfutamok szakkommentátoraként tevékenykedő Davide Valsecchi is – szerinte addig foglalkoztak magukkal a Ferrarinál, amíg meg nem feledkeztek arról, hogy Hamilton alternatív stratégián ment.
„Véleményem szerint a Ferrari csökönyös volt az első hely problémájának megoldását illetően, hogy miképpen hozzák előre Leclerc-t. Mindezt úgy, hogy közben nem gondoltak Hamiltonra. Lewis ma meglepően gyors volt, így a Ferrarinak az előny növelésére kellett volna kitalálnia valamit ahelyett, hogy azon rágódtak volna, hogy visszaadják Leclerc-nek az első helyet” – nyilatkozta.
Marc Gené, a Ferrari tesztversenyzője szerint a csapat azzal jó döntést hozott végül, hogy a kerékcserék alatt cserélték meg a Vettel-Leclerc sorrendet. „A rajtnál túl korai lett volna az előzés, így azt a kiállásokra hagyták, és szerintem jól időzítettek a cserével” – jegyezte meg.