A Ferrari valószínű kettős győzelmet bukott a szocsi Orosz Nagydíjon, miután a kezdeti engedetlensége miatt bokszutcai ügyeskedéssel a Charles Leclerc mögé varázsolt Sebastian Vettel autója a 28. körben megadta magát, a németet azonnali félrehúzódásra szólították, a pálya szélére került SF-90-es miatt virtuális biztonsági autót rendeltek el, a Mercedes pedig ezt kihasználva az élre állította Lewis Hamiltonékat, a monacói csak a 3. lett.
Vettel egészen a pálya végén, a bokszkijárat előtt állt le, így adta magát a kérdés, hogy miért is nem hívták be, elkerülve ezzel a számukra végzetes VSC-t.
„Az erőforrás hibrid komponensével adódott probléma, az autó szigetelése is sérült, így biztonsági megfontolásból azonnali leállásra utasítottuk. Természetesen nagy kár érte, hiszen 100 méterrel arrébb már beért volna a bokszutcába, de ez volt a legbiztonságosabb Seb szempontjából, márpedig a biztonság az első” – mondta a csapatfőnök, Mattia Binotto.
Bár Vettel a 15-ös kanyarban egy megnyitás előtt parkolt le, a versenyigazgató szerint mindenképp indokolt volt a VSC elrendelése:
„Az autó elektronikailag nem volt biztonságos, és egészen a verseny végéig veszélyes is maradt. Szóval a lehető legbiztonságosabban kellett eltávolítani, vigyázni kellett a marshalokra, ezért sima döntés volt a virtuális biztonsági autó. Biztosra kellett mennünk, hogy a lehető legtisztábban lehet betolni az autót a megnyitáson és hogy biztonságosan lehet leállítani” – magyarázta az ausztrál szakember.
A VSC miatt Leclerc eredetileg a második helyre került, de George Russell kiesése miatt a VSC-t normál biztonsági autós szakasz váltotta. A Ferrari egy ideig tanakodott, aztán úgy döntött, hogy a közepes gumikon lévő monacóit kihívja még egy cserére, hogy a Mercedesekhez hasonlóan ő is lágyakon legyen, így a csapat önként feladott egy pályapozíciót Valtteri Bottasszal szemben.
A csapat arra számíthatott, hogy Leclerc a friss gumikon hamar átverekszi majd magát Bottason, aztán támadhatja Hamiltont is a győzelemért. A Ferrari azonban pont a harmadik szektorban nyújtotta a leggyengébb teljesítményt egész hétvégén, így a monacóinak valójában esélye sem volt az előzésre, még DRS használatával sem. Így küzdötte le magát a Ferrari a dobogó legalsó fokára.