A szezon elején a Ferrari főnöke, Mattia Binotto egyértelműen kijelentette, hogy 2019-ben a négyszeres bajnok Sebastian Vettelt tekintik az első számú pilótának, míg a fiatal Charles Leclerc számára ezt tanulóévnek szánják, véleményes esetekben pedig segítenie kell tapasztaltabb csapattársát.
Leclerc már rögtön a szezonnyitón kapott csapatutasítást, nem támadhatta Vettelt, majd az év folyamán többször is voltak helyzetek, amikor a bokszutcai üzeneteknek megfelelően kellett cselekednie. Az egyre jobb formába lendülő, Spában és Monzában futamot is nyerő monacói ugyanakkor egyre kevésbé örül az ilyeneknek, az Olasz Nagydíj időmérőjén – a körülményekre hivatkozva – „elsumákolta” Vettel szélárnyékos meghúzását, és miután Sziingapúrban a boksztaktikának köszönhetően csapattársa mögé került, világosan jelezte a rádión elégedetlenségét.
Az Orosz Nagydíj újabb fejezetet hozott: a rajtnál az előzetes megegyezésnek megfelelően a pole-ból induló Leclerc szélárnyékot adott a 3. helyről kezdő Vettelnek, aki így átvette a vezetést, majd többszöri felszólításra sem adta vissza azt a monacóinak, így végül a kerékcseréknél játszották csak a 2. helyre a németet.
1998 és ’99 világbajnoka, Mika Häkkinen szerint Leclerc-nek nem kellene belemennie ilyen helyzetekbe, ha eredményes akar lenni – jó leckét kapott Vetteltől.
„Miután a pole-ból rajtolt – sorozatban negyedszer – Charles Leclerc alappal várt jó eredményt vasárnap. De minden rosszul alakult, amikor belement, hogy szélárnyékot ad Sebastiannak a 2. kanyarig vezető hosszú egyenesen. Azzal, hogy átadta neki a vezetést, arra is lehetőséget adott Sebastiannak, hogy kontrollálja a futamot, amit ő tökéletesen ki is használt. A Ferrarinál nő a feszültség, Charles pedig kemény leckéket kap, többek között arról, hogy Sebastian nem azzal szerzett négy világbajnoki címet, hogy félreállt” – írta az Unibetnél vitt rovatában a finn.
Az egykori Lotus- és McLaren-pilóta örömmel látja, hogy a szezon második felére magára talált a Ferrari, alig várja a jövő hétvégi Japán Nagydíjat:
„A három élcsapat közti kiélezett küzdelem folytatódik, a Ferrari a gyorsulásának és tempójának köszönhetően előnyben lehet Szuzukában, így lehet, hogy a Mercedesnek és a Red Bullnak megint alternatív stratégiákkal kell próbálkoznia.”
„A Ferrarin belüli csata is folytatódhat, de ha sikerül ezt kezelniük, képesek lesznek együttműködni, akkor nagyon fel lesz adva a lecke a Mercedesnek. Nemcsak Japánban, hanem a szezon fennmaradó részében.”