A fejlesztés előnye, hogy a szintén ultragyors pantográfos töltéssel szemben ez a megoldás nem rondít bele az utcaképbe. A francia vállalat fejlesztése egyelőre prototípus, és az úgynevezett PALOMA (Prototype for Alternative Operation of Mobility Assets) együttműködés keretében valósulhatott meg.

Az SRS töltés – amelyet az Alstom 15 éve használ egy nizzai villamosvonalon – működése egyszerű. Amikor az e-busz megáll a buszmegállóban, akkor az SRS-vezérlő segítségével egy másodperc alatt kapcsolatba lép a töltőrendszerrel. A busz aljából kis karok ereszkednek le, amelyek rátapadnak az aszfaltban lévő fémlapokra. Ezzel kezdetét veszi a töltés. A töltőfelületre nem kell pontosan ráállni, ugyanis valamennyi eltérést tolerál, így a buszsofőrnek nem kell kicentiznie a beállást a megállóba. 

Így forradalmasítanák az e-buszok töltését 1

A jármű és a 200 kW teljesítményű töltőrendszer közötti kommunikáció gyors töltést tesz lehetővé, a busz akkumulátorai ugyanis ily módon 4-5 perc alatt teljesen feltölthetők. Magát a folyamatot pedig nyomon követheti a sofőr az autóbusz fedélzeti számítógépén. Az SRS-töltőtechnológia további előnye, hogy minden elektromos buszmodellnél alkalmazható és mindenféle akkumulátorhoz társítható.

Az első SRS-buszmegállót a Malágai Iparmérnöki Egyetemnél alakították ki az egyes vonalon. A helyi közösségi közlekedési szolgáltató, az EMT többek között Linkker típusú, 12 méteres elektromos buszokat használ ezen a viszonylaton.

Az Alstom nagy jövőt lát az elektromos buszok indukciós töltésében. Várakozásaik szerint 10 éven belül Európa több nagyvárosában jelentős mennyiségű e-buszt állítanak forgalomba, amelyek töltését megkönnyítheti az SRS-töltőrendszer.