Használt prémium autóknál nincs racionális megoldás, csak drága, és kevésbé drága. Többek között ezt is mindig hangsúlyoznia kell használtautó-vásárlási szakértőinknek, mert sokan csak a vételárat látják, és nem gondolnak bele a felmerülő hibák adta komoly szervizköltségbe.
BMW helyett BMW-t?
Olvasónk kérdez
Üdvözlöm!
Használt autót szeretnék vásárolni, és a BMW-k felé kacsintgatok. Jelenleg amit kinéztem magamnak egyet az ötös szériából, pontosabban egy 2005-ös évjáratú 525i modellt. Ez már az E61-es széria.
Kérdésem pedig az lenne hogy mennyire macerás ez a típus, például légrugóra gondolok, komoly költségvonzata lehet? M54-es motortípussal lehet gond? A másik kiszemelt pedig egy Honda Accord 8. generációs kétliteres szívó benzinmotorral. Jelenleg egy BMW E46 20d-t használok.
Köszönöm válaszát!
Szakértőnk válaszol
Kedves Árpád!
Már megint utálni fognak a BMW-sek, ha leírom a véleményem. Mindegy…
Sokkal macerásabb lesz, mint a mostani E46. Abban az esetben vásároljon E61-et, ha van a perselyben évi 500 000-1 millió Ft, és van idegrendszere az évi több szervizben álláshoz.
Ha ez mind megvan, érdemes belevágni. Ha nincs, utálni fogja. Mindig lesz valamilyen elektromos, vagy motor, vagy váltó, vagy futómű, vagy légrugó, vagy valami más nyűgje. A Honda sokkal jobb választás megbízhatóság szempontjából, de kevésbé menő esti krúzoláshoz a városban. Ha ez nem fontos, én a Hondát venném.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu
BMW mint racionális vétel?
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
Adott egy 2011-es bmw 520d, amiben 500 000 kilométer van, de lekövethető előéletű, illetve a következők lettek benne számlával igazoltan nemrég cserélve: váltó/motorolaj,szűrők,izzítás vezérlő elektronika,összes izzító gyertya, új klíma,lengéscsillapítók,sziletnek,kerékcsapágyak. 2018-ban továbbá motor,váltó,turbó,légrugók,fékek lettek márkaszervízben cserélve.
Irányár 3.8m HUF
És a másik autó egy első tulajos Magyaroszágon vásárolt 2013-as 320xd 260e km-el. Gazdája szerint vezérlés csere érett lett az autó, ami több százezer forintos kiadást foglal magába, de utána költségmentes az autó.
Irányár 3.3m HUF
Egyik autó sem volt törve, csak kisebb sérülések voltak. Melyik lenne a racionálisabb vétel? Én úgy látom, hogy az 520d jobb vétel lehet, csak a későbbi eladás lesz nehézkes ilyen magas km-el. Mit gondol?
Szakértőnk válaszol
Kedves Norbert!
Költségmentes használt autó, pláne BMW, nem létezik! Álomban ringatja magát, ha azt gondolja, megvásárolja bármelyik fent említett BMW-t és költségmentesen elautózik vele a naplementébe. Abban az esetben vásároljon F10/F11 BMW-t, ha van a kispárnában évi 500 000-1 millió forint a fenntartására. Ha nincs meg ez az összeg, ne vegyen ilyen autót, mert utálni fogja.
A konkrét kérdésre válaszolva:
Az elsőnél kicserélték már a fél autót. Nyilván nem tettek új motort, váltót stb. az autóba egy éve, maximum bontottat, amiben szintén van kábé 500 000 kilométer. A másodiknál még vissza van, amit az elsőnél már cseréltek.
Persze ezek csak feltételezések. Mindig az adott autó állapota dönti el, hogy érdemes-e megvenni. Ezt (főleg egy BMW-nél) 2-3 sorból nem lehet eldönteni. Nézesse meg szakemberrel a kiválasztott autókat, aztán hozzon döntést.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu
Megéri felárát a Honda Civic?
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
Korábbi gondolatmenetem után, egyre inkább hajlok a Honda Civic 1.8 VVT-i felé. A Ford Focus is képben van még továbbra is. 2009-2010 -es modellek főként az ár miatt. A kérdésem az lenne, mit nézzek meg főleg az UFO Civic kapcsán, a karosszéria elemek mellett és a rétegvas-tagságmérés mellett?
Kormánymű problémákat, gyakori cseréket említett egy ismerősöm akinek egy 2007-es Civic-e volt. Mik a leggyakoribb hibák amiket tapasztaltál náluk? Illetve a konkurens Ford Focus-nál? Mennyire az Értékbecslőben látott Civic ilyen gyenge összerakása? Mind ennyire hanyag munka vagy a későbbi modellek már jobbak lehetnek?
Köszönöm megtisztelő válaszodat!
Szakértőnk válaszol
Kedves Gyula!
Ufo Civicből érdemes a modellfrissítés utáni (2009) példányokat vadászni. Facelift előtt rengeteg összeszerelési hiba volt: letörtek a kilincsek, szétestek a kézifékkarok, nyöszörögtek a műanyagok, szétmállottak a sebességváltó gombok… stb. Műszakilag kormányműhibák, klímakompresszor-meghibásodások és középső kijelző gondok voltak. A motorok jól bírják, bár nem ritka a magas olajfogyasztás, ami a nem megfelelő szervizelés következménye. Hondától elvárható lenne jobb minőség.
A Focus II megbízható autó lehet. Egyszerű, olcsó az alkatrész, tele vannak velük a bontók is. Magas olajfogyasztás itt sem ritka, főleg az 1,8-as motornál. Gyakoriak a gyújtáshibák. Rozsdásodás általában a csomagtér alatt jelentkezik először. A futómű parádés és egész jól bírja a hazai utakat. A kormánymű már kevésbé. A klíma itt is gyenge pont.
Mindkét típus jó választás lehet, ha jó állapotú példányt talál. Célszerű átvizsgáltatni szakemberrel vásárlás előtt.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu