20 482 darab készült belőle, és amikor megjelent, nem volt a BMW M5-ösnél gyorsabb limuzin a Földön. A korábbi M5-ösöktől eltérően ezt már nem kézzel szerelték össze, hanem a hétköznapi modellekkel egy gyártósoron készült. Gépházteteje alatt az S62-es V8-as dolgozik, mely 4,9 literes és 6600-as fordulaton 400 lóerő jön ki belőle (az amerikai piacos modellek picit gyengébbek). 3800-as fordulattól van 500 Nm nyomatéka. Hozzá kizárólag a Getrag 420G nevű hatgangos kéziváltót párosították, ami az 540i-ben is található, csak a kuplungot igazították a nagyobb nyomatékhoz.
1,8 tonnát nyom és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége korlátozás nélkül 300 km/óra. 8 perc 20 másodperces időt ment a Nordschleifén. A Legit Street Cars talált egyet sok kilométerrel, ezért összemérték egy kisebb futásteljesítményűvel.
658 221 km-en áll az M5-ös órája, de valójában 514 990 kilométer van benne, mert a motorját túlzott olajfogyasztás miatt cserélte a BMW. Így is meglepően nagy szám egy sportlimuzintól, melyet ritkán használnak minden áldott nap. Igazi féltve őrzött példány a másik mért autó, melyben a 125 528 kilométer nem számít extrém kevésnek, ám ennyi idősen valami ilyesmit várhat el az ember egy E39 M5-től.
Keréken mérve 210 kW-ot, tehát 282 lóerőt teljesített a cserélt motorral is bőven több mint félmillió kilométert futott autó esetében. Ám ez csupán az első mérés volt, a következőn már 292 lóerőt mutatott a sokat futott autóra és közel 310-et a megkíméltebb M5-re. Végül Alpha-N szoftverrel 327 és 347 lóerő lett az eredmény a 125 ezer kilométeres E39 javára.
Itt van a mérésről készített videó bő 13 perce:
Érdekes összevetés, hiszen szinte youngtimerekről van szó, amik esetében olykor előfordul a mindennapi használat lehetősége. Ez viszont sok kilométerrel, napi nyúzással és ezzel együtt kopással is jár. A megőrzött autónak sem csupán előnyei vannak, hiszen a sok álldogálás majdnem olyan káros, mert ne feledjük: az autó menésre lett kitalálva.