Majdnem tíz évvel az első BMW M5-ös bemutatása előtt, még az 5-ös sorozat első generációjából született a bajorok első, igazi sportlimuzinja, melyet az afrikai importőr készített. Az 530 MLE kizárólag azért született, hogy versenyezhessenek vele. Akkoriban azonban még a homologizációhoz szükséges volt az utcai modellek gyártása.
Ezt a sztorit viszont már ismerjük, de akinek nincs meg, az kattintson csak ide az előzményekért. Innen már sokkal világosabb lesz, hogy az 530 MLE-ért miért kellett még a BMW-nek is évekig kutatnia egyetlen példányért.
110 darabot készítettek az első szériában a BMW Motorsport által fejlesztett autóból, majd 117-et gyártottak a második körben az E12 alapú sportlimuzinból. Az autó ugyanis akkora népszerűségnek örvendett, hogy még így sem tudtak minden igényt kielégíteni. Ez volt az első valódi M-es BMW, ennek ellenére a bajorok is a két évvel későbbi, középmotoros M1-et tartják a Motorsport részleg első utcai autójának.
Három bajnoki címet megelőzően az első 15 versenyét megnyerte a BMW 530 Motorsport Limited Edition pályára szánt változata. Így ez a valaha készült legsikeresebb 5-ös BMW versenygép. Igaz, ezt követően már a 3-as vette át a pályaautó szerepét.
Dél-Afrikában, Rosslynban készültek az 530 MLE-k, amiknek karosszériája könnyebb acélból készült és több alumíniumot használtak. A hátsó ülések mögötti lemezt és a csomagtér zsanérjait például kilyuggatták, hogy így is faragjanak a súlyából. Nincs benne szervokormány és elektromos ablakok sem. A 3 literes, soros hathengeres motor 197 lóerőt és 277 Nm nyomatékot tud. 9,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az 530 MLE-t.
Peter Kaye-Eddie az autó fénykorában csapatmenedzser volt, így aztán nem csoda, hogy egy ilyen 530 MLE-vel járt a mindennapokban. Ez volt a 100. legyártott példány és épp ezt a 770100-as alvázszámút találta meg romos állapotban a BMW. A felújításának olyan szakemberekkel vágtak neki, akik még a 70-es években dolgoztak rajta.
Remekül sikerült a restaurálás, hiszen rendkívül hiányos autóból varázsoltak működő gépet. Az 530 MLE-ből kevés működő példány maradt fent, ezért aztán valódi kincs ez.