Pécsen gyakorlatilag minden úgy történt, ahogyan arra előzetesen számítani lehetett: A csütörtöki eső alaposan feláztatta a szűk, erdőgazdasági utakat, így pénteken majdhogynem murvás versenyt rendeztek, a saras, csúszós trefot pusztai, illetve pécsváradi szakaszokon. Az élmezőny legeleje tempósan autózott, de ez alkalommal senki sem ment életre-halálra. Mivel Hadiknak már csak matematikai esélye volt a címvédésre, ezért húzósan közlekedett, de nem vállalt extra kockázatot.
Vincze még taktikusabb volt, mert neki egy harmadik hely is elég lett volna az év végi győzelemhez. A Topp-Cars Rallye Team lengyel vendégművésze, Grzegorz Grzyb még tanulta csapata legújabb autóját a Skoda Fabia R5 EVO-t és a külső körülményeket, míg Velenczei Ádám és Turán Frici a második pécsváradi pályán rögtön összeszedett egy-egy defektet. A Citroenes sofőr járt jobban, mert ő csak egy percet veszített, míg a Pécsen egy Skoda Fabiát próbálgató Turán rögtön ki is iratkozott a futamgyőzelemért zajló csatából. Kis túlzással, ha a helyezéseket nézzük, akkor az első kör végére szinte ki is alakult a végeredmény. Érdekes volt, mert az elejéből mindenki nagyon figyelt arra, hogy ne kapjon defektet, de amennyire lehet azért lendületesen autózzon.
Hadik Bandi ez alkalommal csak egy szakaszgyőzelmet szerzett, de így is magabiztosan, 20 másodperccel diadalmaskodott Grzybbel szemben. A négyszeres szlovák és kétszeres lengyel bajnok a felszáradó pályákon már lubickolt, összesen öt gyorsasági siker került a neve mellé, de valós esélye nem volt a Mecsek Rallye megnyerésére. Vincze Feri a kilencedik szakaszon engedte mag elé Grzyb-et. Mint mondta, egyszer megfordult a fejében, hogy felveszi a kesztyűt, de utána rögtön az a gondolat is átvillant az agyán, hogy ha Pécsen bebiztosítja a bajnoki címet, akkor Nyíregyházán végre mindenféle nyomás nélkül, kedvére autózhat majd. A szécsényi fiú egy tudatos építkezésnek köszönhetően ülhet fel a magyar rali trónjára, hisz a Rally Túra bajnoki címét követően 2016-ban futotta az első teljes szezonját a Rallye1-ben. 2017-ben megszerezte az első abszolút futamgyőzelmét és az elmúlt három szezon bajnoki bronza után idén felért a sorozat csúcsára.
Ferike navigátora, Bacigal Igor egyébként szép csendben a negyedik év végi elsőségének örülhetett. Vincze bajnoki címe pedig azt is jelenti, hogy valamilyen szinten egy generációváltás is végbemegy a magyar raliban, hisz legutoljára 2007-ben fordult elő, hogy az aktuális bajnok 30 évesnél fiatalabb legyen. Akkor Benik Balázs 28 volt, igaz már befutott pilótaként a harmadik abszolút címét jegyezte.
Velenczei Ádám az elsőnapi defekttel együtt végzett a negyedik helyen. Nagyon úgy néz ki, hogy a másik szécsényi titán Hadik mögött harmadik lesz a bajnokságban, ha csak Nyíregyházán nem varázsol valami bődületesen nagyot. Ha viszont ez nem sikerül, Ádám akkor sem lesz csalódott az év végi bronzzal a C5 R5 bemutatkozó szezonjában. A Top5-öt a rutinos balatonfüredi sofőr, Osváth Péter zárta a Mecsekben.
A Peogeot 208 Kupában a hazai pályán autózó Szauer Gergő rögtön az első szakaszon betlizett. A mohácsi fiú lecsúszott az útról és eltalált egy fát, így gyakorlatilag tálcán kínálta a bajnoki címet legnagyobb riválisának, Csomós Miklósnak. A Rallye2 2017-es bajnoka okosan autózva megelégedett a második hellyel, ezért Nyíregyházán már csak egy pontra lesz szüksége, hogy bebiztosítsa az év végi elsőségét a Kupában. A győzelmet egyébként a román Norbert Maior szerezte meg, aki mindössze a harmadik futamát teljesítette a 208 R2-vel.
Production Car Kupában idei harmadik győzelmét aratta Bacsa Tamás, aki a ponttáblán ismét átvette a vezetést az utolsó gyorson, a második helyről búcsúzó Tóth Tibortól. Az ORC-ben Rongits Attila és Hannus László a tavalyi Székesfehérvár Rallye-t követően diadalmaskodtak ismét bajnoki futamon. Rongitsék mögött Matics, Dudás volt a további sorrend, míg az éves összetettben Matics – Dudás – Rongits a rangsor, így Nyíregyházán a lejárt homologizációjú autók között komoly tűzijáték várható a bajnoki címért.
A Mecsek Rallye előtt részletesebben foglalkoztunk a Rallye2 utánpótlás sorozatával a Kia Picanto Kupával, ahol akár csak a nagyoknál, nem történt meglepetés. Rónavölgyi Endre diadalmaskodott a baranyai futamon, míg a bajnoki címet az ezúttal második Krajnyák Petra szerezte meg.
Beszámoló: Vörös Gergő
Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám