A ferraris Charles Leclerc a vasárnapi Forma-1-es Japán Nagydíj után két büntetést kapott: egy 5 másodperces időbüntetést, amiért az első körön a 2-es kanyarban ütközött a Red Bull-os Max Verstappennel, valamint 10 másodpercet azért, mert az incidensben megsérült autóval folytatta a versenyzést, alkatrészdarabokat szórva szét a pályán.
Úgy tűnik, az utóbbit sokkal olcsóbban úszta meg a kelleténél. A GPBlog.com rámutat, hogy Leclerc büntetésének indoklásában a stewardok a Sortszabályzat 38.3 d) pontjára hivatkozva osztották ki a 10 másodperces időbüntetést, ám a szabályhely mást mond.
A 38.3 d) 10 másodperces stop&go büntetést említi, ám fontos kitétel, hogy ha a 38.3-as pontban felsorolt büntetéseket a leintés előtti három körben vagy a futam után osztják ki – mint Leclerc esetében is –, akkor tiszta, de nagyobb időbüntetésekre kell váltani őket, a d) pont alkalmazása esetén 30 másodpercről van szó.
Leclerc-nek a szabályok alapján tehát +30, összesen 35 másodperces büntetést kellett volna kapnia, amivel nem a 7., hanem a 12. helyre csúszott volna vissza.
Jóhiszemű értelmezés szerint a közleményben egyszerű elírás történt, a 38.3 b)-ben hivatkozott büntetés ugyanis – az utolsó három körben vagy a verseny után – valóban 10 másodpercet ér, szkeptikusan megközelítve ugyanakkor gyanús, hogy a kihágásért a keményebb, d)-ben említett szankció járt volna, de a versenybírók valamiért elnézőek voltak.
Frissítés: Kedd délutánra az FIA szóvivője tisztázta, hogy vasárnap egyszerűen elírás történt, a 38.3 d) helyett simán a 38.3-as pontra akartak hivatkozni a versenybírók.