A Forma-1-ben hosszú-hosszú ideje téma a versenyhétvégék menetrendjének átalakítása, legutóbb arról lehetett hallani, hogy a csütörtöki sajtónapot ejtenék, pontosabban péntek délelőttre tolnák, majd délután egy szabadedzést tartanának.

A múlt hétvégi Japán Nagydíjat a Hagibis szupertájfun miatt kellett átszabni, Szuzukában a teljes szombati napot törölték, a kvalifikáció vasárnap délelőttre, a délutáni futam elé költözött.

A pilóták közül sokan azt mondták, Szuzuka kiválóan példázta, hogy elég lenne a kétnapos versenyhétvége is, ebbe az irányba kellene mozdulni, de a Forma-1 sportszakmai főnöke, Ross Brawn szerint ez kizárt, kisebb módosításokkal ugyan, de marad a három nap:

„Szuzukában most szupervasárnap volt, ami újabb lendületet adott az F1-es hétvégék menetrendjéről szóló vitának. Mi is foglalkozunk ezzel a témakörrel az F1-et következő éveit meghatározó szabályok kidolgozása közben, és figyelembe vesszük az összes álláspontot, a versenyszervezőkét, a csapatokét és nem utolsósorban a nézőkét.”

„Nyíltan megmondom, hogy erős a konszenzus – főképp a szervezők körében –, hogy megmaradjon a háromnapos hétvége, igaz, eltérő menetrenddel” – szögezte le.

F1: Nem kerülhet egy napra az időmérő és a futam 1

„Tény, hogy egy szuzukaihoz hasonló vasárnap nagy show-t jelent pár órára, de így a megelőző napokra szorulnának a betétfutamok. Alapos elemzés után arra jutottunk, hogy a legjobb megoldás három napon tartani a hétvégét, a pénteken változtatni, de a többit érintetlenül hagyni, azaz szombati időmérővel és vasárnapi futammal.”

Brawn hozzátette, hogy a péntek nap átszervezését már a jövő évre tervezik, hogy ezzel is könnyítsenek a 2020-ban már 22 forduló jelentette terhelésen, a változtatások részletei a hónap végén derülnek ki.