Őrülten jön fel a Ferrari, a Tesla lemaradt, és a Nissannak sem tett jót a botrány: nagyjából így sommázhatnánk az Interbrand éves globális márkaérték-rangsorát.

A világ tíz legértékesebb vállalatáról itt olvashatsz, alább pedig eláruljuk, mi a helyzet az autóiparban.

Idén tizenhatodszor is a Toyota bizonyult a legértékesebb autómárkának. A cég tartja magát az abszolút ranglista hetedik helyén, szorosan a nyomában a Mercedes, alig lemaradva a BMW. Hármójuk közül a japán márka nőtte a legnagyobbat, a BMW a legkisebbet – nyílik az olló, de korántsem annyira, hogy néhány éven belül ne fordulhatna meg a helyzet.

2019-ben ezek a legértékesebb autómárkák 1

Egyébként nem kevesebb mint 15 – vagy 14, ha a Harley-Davidsont nem számoljuk – márka képviseli az autóipart a Top 100-ban. Ez több, mint bármely más iparág jelenléte. Ugyanakkor egyetlen más szegmens sem produkált olyan gyenge növekedést (3,1%). Ha kivesszük a meredeken zuhanó Harley-t (két év alatt mínusz 22 helyezés!), 4,96%-ra javul a helyzet.

A Best Global Brands top százas listáján ezek az autóipari márkák kaptak helyet:

2019-ben ezek a legértékesebb autómárkák 2