A szigorú, mértani formákat játékos megoldásokkal – mindenekelőtt a mélyebben ülő fényszórókkal – oldja, és ezzel rögtön mókásabbnak hat az új generációs Honda Jazz, feltéve persze, hogy a japán sajtóban megjelent képeken a valódi Jazz látható, nem pedig csak egy grafikus elképzelése az új autóról.
Érdekes, hogy lesz terepverzió a Jazzből: a Crosstar az alapverziók lemezorra helyett rácsozott hűtőmaszkot, látványos felniket, kopásgátló küszöbtoldatokat és tetősínt (!) is kap, ugyanakkor a markáns első lökhárító alsó peremén légterelő lemez látható, mintha nem tudták volna eldönteni, sportautót vagy crossovert tervezzenek-e.
Az újonc megőrzi a Jazz kettős A-oszlopát, viszont szakít a csaknem függőleges hátfal hagyományával: a döntött hátsó szélvédőt vastag D-oszlop fogja közre, amely akár kontrasztos tetőlemezben is végződhet.
Az utastérben nagy méretű érintőképernyőre, elektronikus rögzítőfékre és vízlepergető szövetkárpitozásra számítunk. A középkonzolt megemelték.
A motorválaszték gazdagnak ígérkezik: az 1,0 literes turbómotor mellett lesz egy másfél literes szívó benzines, valamint egy dupla villanymotoros hibrid.