2019 második félévében nem kevesebb mint öt konnektoros hibrid modellt vezet be az Audi. Ezek egyike a most beharangozott A6 55 TFSI e quattro, amely már előrendelhető bizonyos piacokon.
A 367 lóerős rendszerteljesítményű modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,9-2,1 l/100 km, a szabvány szerinti CO2-kibocsátás 43-47 g/km körül alakul.
A négyhengeres, kétliteres benzinmotor önmagában 252 lóerős; a hétfokozatú S-Tronic váltóba integrált villanymotor 105 kW-os (142 LE). A 500 Nm rendszernyomaték már 1250/perctől elérhető.
A 14,1 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátort úgy építették be, hogy a csomagtér padlója sík maradjon, ugyanakkor arról nem szólnak az adatok, hogy pontosan mennyivel csökkent a raktér kapacitása.
Az autó 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra. Tisztán elektromos üzemben 135 km/óra a legnagyobb elérhető sebesség, a WLTP-norma szerint mért emissziómentes hatótávolság akár 53 kilométer lehet.
Az A6-os PHEV szedán igazi ütőkártyája a quattro összkerékhajtás.
Az autó háromféle üzemmódban használható: választható tisztán elektromos (EV), normál hibrid, illetve töltésmegtartó üzem, amelyben a rendszer nem meríti az akkukat – gyakorlatilag benzinmotoros autóként viselkedik.
Hibrid üzemben a vezérlés a navigációs adatok, a valós idejű forgalomadatok, a vezetési stílus és a környezetet figyelő szenzorok (kamera, radarok) adatai alapján optimálisan osztja be a hajtáslánckomponensek működtetését, a várható megállásra felkészülő vitorlázástól az akku városi szakaszok előtti feltöltéséig.
Gyorstöltővel akár 7,4 kW teljesítménnyel tölthető az akku, ami 150 perces töltési időt ad.
Az energiatakarékosság jegyében a klímaberendezést hulladékhőt hasznosító hőszivattyúval szerelték fel.
A bevezetőben említett öt PHEV-modellcsalád a most bemutatott A6 mellett az A7, az A8, valamint a Q5 és Q7 szabadidőjárművekből áll. Mindegyikük „TFSI e” jelzést kap.