Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Lexus hatalmas villanyautó-tanulmányát. Alább részletesen olvashatsz az autóról.

Hatalmas orrot növesztett elektromos tanulmányautójának a Lexus. Megtehette, hiszen az LF-30 esetében nem korlátozta belső égésű erőforrás a tervezők fantáziáját. Sőt, semmi nem korlátozta, hiszen a 110 kWh kapacitású akkucsomagot a padló alatt helyezték el, a négy darab villanymotort pedig a kerekekben, így szabadon gazdálkodhattak a hellyel.

Gyeplővel irányítható a Lexus vadonatúj tanulmányautója 1

Ezt meg is tették: az 5,1 méteres autó tengelytávja elképesztő 3,2 méter, ennek ellenére csupán négyen utazhatnak benne. Ők viszont mesterséges izomszövetből készített, pihenő- vagy élénkítő funkciókkal felvértezett masszázsfotelekben foglalhatnak helyet, olyan fejtámlába épített Mark Levinson hangszórókkal, amelyek nem csak a személyes zenei élményt biztosítják, de zajszűrő funkciójuk révén csendesebbé is teszik az utazást. Ha hátradőlnek és felpillantanak, az autó teljes hosszában húzódó üvegtetőn – amely valójában egyben kijelző is – videót vagy vetített csillagokat nézhetnek.

Gyeplővel irányítható a Lexus vadonatúj tanulmányautója 57

Mesterséges intelligencia vezérli a jármű főbb funkcióit, illetve ismeri fel az utasokat

A sofőr is pihenhet, ha úgy tartja kedve, hiszen az LF-30 autonóm haladásra képes, de a Lexus szerint vezetni lesz igazán jó a kocsit: a négy agymotor egyenkénti vezérlésével mindig az igényeknek megfelelő hajtási módozat valósítható meg, miközben a teljesen elektronikus kormánymű ellenállása, rásegítése vagy bekormányzási szöge szintén pillanatról pillanatra szabályozható. 540 lóerős összteljesítményével 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó, a 200 km/óra végsebesség villanyautós körökben soknak számít.

Gyeplővel irányítható a Lexus vadonatúj tanulmányautója 58

Elöl lágyan ívelt, hátul geometrikusan szögletes az LF-30. Felülnézetből is megvan a márka orrnál szokásos orsó-motívuma.

Ja, a gyeplő: a Tazuna kezelőfelületi (HMI) koncepció azt igyekszik imitálni, ahogy a lovas és lova a gyeplőn keresztül egymással kommunikálnak, egyetlen egyszerű interfészen keresztül pontosan megértve egymást. A kormányoszlopon elhelyezett kapcsolók és a head-up kijelző összehangolt működése révén a vezető anélkül tudja ösztönösen vezérelni a különböző funkciókat, hogy levenné tekintetét az útról. Hogy ebben mi az újdonság? Majd ha eljön 2030 és megvalósul az autó, kiderül.

Gyeplővel irányítható a Lexus vadonatúj tanulmányautója 59

Az ajtókat fémhulladékból nyert rostokból fonott kárpit borítja, a padló szenesített cédrusfa.

A legnagyobb geget egyébként még nem is említettük: ez a Lexus Airporter, egy önműködő drón, amely otthonunk kapujából a csomagtartóba szállítja csomagjainkat.