2016-ban tért vissza önálló gyári csapattal a Renault a Forma-1-be, miután felvásárolta a Lotust. Az enstone-i istálló azóta a középmezőny elejének stabil tagja lett, 2017-ben a konstruktőri negyedik helyen végeztek. Idén azonban még ezt az eredményt sem tudják megismételni, hiába igazolták le a Red Bull sztárpilótáját, Daniel Ricciardót. Az autó továbbra sincs versenyben a Ferrari-Mercedes-Red Bull trióval, még a középmezőny legjobbja címről is lemaradtak idén a szintén Renault-erőforrásokat használó McLaren miatt.
Pénteken a befektetők részvételével egy konferenciahívás zajlott, amelyen Clotilde Delbos ideiglenes vezérigazgató tisztázta, hogy felülvizsgálják a Forma-1-es tevékenységeket. Az F1-es projektre az Alpine sportmárka újraélesztésével együtt még a tavaly letartóztatott vezérigazgató, Carlos Ghosn adta áldását a Drive the Future stratégia részeként.
Delbos elárulta, ők a Drive the Future-programot szeretnék felülvizsgálni, hogy van-e még létjogosultsága. „Ez egy normális folyamat. Nem csak egy apró vizsgálat lesz, mélyrehatóan szeretnénk értékelni a tervet.”
A Renault-ra egyébként is rájár a rúd. Amellett, hogy nem kelhetnek versenyre az élcsapatokkal és tavaly a Forma-1-es projekt újraindítását szorgalmazó Ghosnt is letartóztatták, komoly csapások érték a versenyistállót. Jelen állás szerint 2021-től senkinek nem kellenek az erőforrásaik, a McLaren ugyanis Mercedes-motorokkal megy majd két év múlva. Emellett a Japán Nagydíjról is kizárták őket szabálytalan fékrendszerük miatt.
Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!