Nagyszabású változásokra készül 2021-től a Forma-1, főként pénzügyi és technikai szempontból, a cél pedig az, hogy izgalmasabb és kiszámíthatatlanabb legyen a bajnokság. Október végéig kellene véglegesíteni a szabálymódosításokat, ám a legfrissebb hírek szerint még a múlt héten sem volt összhang a csapatok között, amikor a sportág kulcsszereplői találkoztak Párizsban.
Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője elárulta, hogy az is felmerült lehetséges forgatókönyvként, hogy 2021-ben csak a 175 millió dolláros költségplafont vezetik be, minden más pedig egy évvel később, 2022-ben lép életbe – a jelentések szerint azonban ezt nem fogadták el a csapatfőnökök. Az egyet nem értés hátterében az áll, hogy meg akarják akadályozni, hogy a legjobb istállók továbbra is irtózatos, 300 millió dollár feletti összegeket öljenek évente az F1-es projektjükbe, ezzel fenntartva az évek során kialakult szakadékot az üldözőbollyal szemben.
„Utólag nézve úgy fest, jobban jártunk volna azzal, hogy előbb a költségplafont vezettük volna be, 2021-ben, míg a többi változást csak 2022-ben, mert így több időt áldozhattunk volna azok kifejlesztésére. Az pedig lehetetlen, hogy a költségplafon már 2020-ban érkezzen, sosem egyezne bele minden csapat. A költségplafon egyébként is érzékeny témája a Forma-1-nek, de az átmeneti időszakot jelentő jövő év a jelenlegi szabályokkal, a féktelen költekezéssel nagyon drága lesz. Talán egy lehetőség elveszett arra, hogy ezt a folyamatot intenzívebben ellenőrizzék, és késleltessék a változásokat, illetve továbbfejlesszék azokat” – nyilatkozta az Autosportnak Horner.
Horner a 2021-es autókkal kapcsolatosan is aggodalmaknak adott hangot, meglátása szerint ugyanis rengeteg részlet tisztázatlan. Egyetértett vele Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is.
„Pillanatnyilag nagyon fejletlennek tűnik a koncepció és az autó is. Szükség lenne még 12 hónapra ahhoz, hogy fejlesszék ezt az elképzelést, működőképessé tegyék azt, illetve olyan problémákra is figyelmet fordítsanak, mint például az autók tömege. Ez egy kifizetődőbb megközelítés lenne” – mondta Wolff, aki ugyanakkor esélytelennek látja az új éra bemutatkozásának elnapolását. „Nem hiszem, hogy ezek a szabályváltozások megállíthatók már. Egyértelműen tisztázták, hogy ebbe az irányba haladunk. Persze lesznek apróságok és változások, ami a részleteket és az értelmezéseket illeti, de tágabb értelemben halad előre a történet.”
Az ellentábort erősíti azonban többek között a McLaren. A wokingiak csapatvezetője, Andreas Seidl nyilvánvalóvá tette, hogy szerinte be kell vezetni az új szabályokat. „Tetszik nekünk az, amit jelenleg látunk, mind technikai, mind sportszakmai oldalról nézve, mind pedig az anyagiakat illetően. Már csak arra várunk, hogy vége október 31-e legyen, és lássuk a közzétett szabályokat, valamint azt, mire kell készülnünk 2021-től” – ismertette az álláspontját.