Ha nem volt elég a három éve bemutatott 488 Challenge teljesítménye, jó hírünk van: itt a Challenge Evo, ami mindent jobban csinál.

A fejlesztők nem nyers erőfölényre törekedtek, hanem hogy minél tökéletesebb legyen az összhang az abroncsok, a leszorítóerő és az elektronikus vezérlő rendszerek között. Megnövelték a leszorítóerőt, főleg elöl, a Pirelli új abroncsokat fejlesztett ki, a vezethetőséget pedig a Ferrari versenyautó-szimulátorában tökéletesítették.

Új, egyedi beállításokat kapott az oldalirányú csúszást szabályozó SSC rendszer, ami javította a kanyarvételi sebességet, illetve a kigyorsításhoz nélkülözhetetlen tapadást.

Az orrkialakítás aerodinamikai hatásfoka 30 százalékkal javult a mezei 488 Challenge-hez képest. Módosították az első túlnyúlást, valamint megnyújtották a motor- és fékhűtőlevegőt bevezető nyílásokat. Átdolgozták az első lökhárító oldalfalait is. Összességében 50 százalékkal nőtt a leszorítóerő.

A külső tükör alatt új légterelő lemezkét helyeztek el, amely az intercooler irányába vezeti a levegőt. Hátul az FXX-K projektnél szerzett tudást hasznosították, a lökhárító oldalán két szellőzőnyílás segíti a kerékíveken belül keletkező örvénylések feloldását. A hátsó légterelő alatt, a motortér szellőzőnyílásainál új kialakítás fokozza a leszorítóerőt, ahogy maga a spoiler is jobban az aszfaltra préseli a hátsó tengelyt.

Az autó nagy újdonsága egyébként, hogy az első és hátsó tengelyre ható leszorítóerő külön-külön szabályozható, anélkül, hogy módosítanánk a hasmagasságot. Így a pilóta minden pályára egyedien állíthatja be az aerodinamikai konfigurációt.

A fékrendszert is alaposan átdolgozták, az új kialakítású első tárcsa és a nagyobb hátsó tárcsa például érdemben csökkentette a fékkopás mértékét.

A Pirelli új abroncsokat fejlesztett az autóhoz. A hét hónapon át fejlesztett gumikat számos versenypályán tesztelték, az elsődleges cél az volt, hogy teljesítményük minél kisebb mértékben változzon a kopás során, így hosszabb futamokon is egyenletesen, kiszámíthatóan teljesítenek.

A versenyhangulatú utastér legnagyobb újdonsága a kormánykerék, amelyet az FXX-K Evo és 488 GTE versenyautókkal szerzett tapasztalatok alapján alakítottak ki. A pilóta folyamatosan ideális pozícióban tarthatja a kezét, a manettinóról immár az ABS is szabályozható (négy fokozat száraz és nedves aszfaltra), a hátrapillantást pedig a versenyzők visszajelzései alapján a 488 GTE-ről átvett kamerával segítik.

A 488 Challenge Evo utólag beépíthető csomagként is kapható, így a korábban megvásárolt 488 Challenge modellek is feljavíthatók.