A harmadik helyről rajtolva nyerte meg a Forma-1-es Mexikói Nagydíjat Lewis Hamilton. A Mercedes britjének nem volt egyszerű futama, a rajtnál ugyanis a fűre is lehajtott, miközben Sebastian Vettellel és Max Verstappennel küzdött.
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 1/71) ⚠️
We’ve got lots of debris in Sector 1
Minor contact between Hamilton and Verstappen meant they both took to the grass#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/NzydIEGVJ5
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
A két Ferrari Charles Leclerc-Sebastian Vettel megtartotta a vezetést a red bullos Alexander Albon előtt. Hamilton hamar visszaért a negyedik helyre, Verstappen azonban Valtteri Bottas előzése közben defektet kapott. Ez meghatározta a futamát, a holland végül a mezőny végéről felzárkózva a hatodik helyen ért célba.
LAP 5/71
VERSTAPPEN PUNCTURE 😩
From the highs of Saturday… the Dutchman drops to last place#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/yyL4lb9Mwy
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Míg Leclerc és Albon kétszer cseréltek kereket, addig Hamilton, Vettel és Bottas csak egyszer jártak a bokszban. Hamilton taktikatársainál jóval hamarabb járt a bokszban, a 71 körös versenyből 48-at a kemény Pirelli-abroncsokon teljesített. A korai kerékcsere miatt átugrotta Vettelt, aki a verseny végén hiába próbálkozott, még csak meg sem tudta közelíteni a brit versenyzőt. A Ferrari németjének inkább a visszapillantót kellett figyelnie, Bottas ugyanis a másik Mercedesszel többször is DRS-távolságon belül üldözte őt.
LAP 57/71
Vettel’s got a silver rocketship for company 👀🚀#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1l6w3sb3Lt
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Végül ebben a sorrendben is futottak be, helycsere már nem történt. Hamilton 74 pontos előnnyel áll három futammal a szezon vége előtt, 78 kellett volna a bajnokavatáshoz.
Az élről rajtoló Leclerc végül a negyedik lett, a leggyorsabb körért járó pontot is megkaparintva. Mögötte a Red Bull párosa végzett Albon-Verstappen sorrendben. Pontszerző helyen végzett még a hazai nagydíját teljesítő Sergio Perez (Racing Point), Daniel Ricciardo (Renault), és a két Toro Rosso Danyiil Kvjat-Pierre Gasly sorrendben. Előbbi azonban büntetést kapott, mert az utolsó körben kilökte Nico Hülkenberget a kilencedik helyről. Az orosz idejéhez 10 másodpercet adtak, így Hülkenberget a 10. helyen értékelték.
LAP 71/71
Drama as Hamilton crossed the line!
Kvyat and Hulkenberg made contact at the final corner
The incident is under investigation#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/AXeoDPSyEi
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
A 71 körös versenyt csak ketten adták fel, Lando Norris (McLaren) és Kimi Räikkönen (Alfa Romeo).
A szezon egy hét múlva az Amerikai Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója itt olvasható.
Kissé felhős időben, 22 fokos levegő- és 39 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizennyolcadik Forma-1-es futamára, a Mexikói Nagydíjra.
Az első helyről Max Verstappen büntetése után Charles Leclerc indulhatott a Ferrarival, megelőzve a cscapattárs Sebastian Vettelt és Lewis Hamilton Mercedesét. A második sort a hátrasorolt Verstappen egészítette ki a Red Bull-lal, megelőzve csapattársát, Alexander Albont és a kvalifikáción hatalmasat bukó mercedeses Valtteri Bottast. A legjobb tízbe befért még a két McLaren Carlos Sainz-Lando Norris sorrendben, és a két Toro Rosso Danyiil Kvjat-Pierre Gasly felállásban.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A versenyzők többsége a közepes gumikon kezdte a versenyt, négy pilóta (a két McLaren és a két Toro Rosso) a lágyakon rajtolt, a renault-s Daniel Ricciardo a keményekkel vágott neki a száguldásnak.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között a két kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, közepes-közepes-kemény elosztásban, 20-23 körös lágy etapokkal. A 71 körös versenyen hátrányban lesznek azok, akik a lágyakon indulnak, nekik is két cserét javasolt a Pirelli: 9-13 kör után a közepesre váltva, majd 20-23 kör után a keményeket feltéve a futam végéig. Hozzátették emellett, hogy akár a három kiállás is működhet, papíron ugyanis közel van a két cserés opcióhoz az így számolt versenyidő.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Locked and loaded 👊 @kvyatofficial heads to the grid!#F1 #MexicanGP 🇲🇽 pic.twitter.com/CE02GpEDYh
— Toro Rosso (@ToroRosso) October 27, 2019