A Forma-1-es közvetítésben a Japán Nagydíjon bukkantak fel az egyes autók gumijainak aktuális teljesítményét-állapotát százalékos értékkel és színekkel szemléltető grafikák, amelyek magát a gumiszállítót, a Pirellit is meglepték.
„Az adatok nem tőlünk származnak” – szögezte le az olasz gyártó motorsportfőnöke, Mario Isola Mexikóvárosban, kiemelve, hogy a képernyőn megjelenő értékek félrevezetőek a nézők számára.
„Szerintem nagyon nehéz megbecsülni a gumik állapotát. Mi átlagok alapján teszünk becsléseket, de minden egyes autónál mások az értékek.”
„Még a csapatok is csak szeretnék ezt pontosabban tudni. Az a csapat, amelyik képes megbízhatóan megjósolni a gumik kopását, nagy előnyben lesz. De ahogy sejthető, nagyon nehéz ilyen információval előállni” – magyarázta, hozzátéve, hogy számtalan tényező befolyásolja a gumik állapotát a környezeti körülményektől a tankban cipelt benzin mennyiségén keresztül az egyes versenyzők vezetési stílusáig.
Az F1 vezetése a Mexikói Nagydíj előtt közleményben jelezte, hogy igyekszenek tovább javítani a grafikán, emellett tisztázták, hogy a százalékos érték nem a gumik kopását, hanem az adott etapon bennük rejlő teljesítmény mértékét hivatottak mutatni.
Megerősítették, hogy az adatok nem a Pirellitől származnak, a nyilvánosan elérhető korábbi adatok felhasználásával, a csapatok által használt módszerekhez hasonlóan számolnak.
„Fogtuk az összes rendelkezésre álló paramétert, bedobtuk őket egy hatalmas algoritmusba, készítettünk egy modellt, amit aztán 8-12 hétig teszteltünk a különböző versenyekre. Borzasztó sok paramétert használunk: hogy viselkedik az autó, hol is van, mikor adják fel a gumik. Ez az abroncsok teljesítményéről szól. Volt egy kis félreértés, hogy jaj, mindjárt felrobban a gumi, de a grafika a köridőromlást mutatja a gumi tekintetében” – magyarázta a RaceFans.netnek az F1 közvetítésekért felelős vezetője, Dean Locke.