A múlt hétvégi Mexikói Nagydíj előtt Max Verstappen előző két évben aratott győzelmei alapján a Red Bull volt az egyik favorit.

Az időmérőn a holland pilóta meg is futotta a legjobb időt, új pályarekordot ment, ám végül háromhelyes rajtbüntetést kapott, amiért nem lassított a Valtteri Bottas balesete miatt előkerült sárga zászlónál.

Verstappennek még a 4. helyről indulva is jó versenye lehetett volna, de a rajt után Lewis Hamiltonnal, majd pár körrel később Bottasszal ért össze, defektet kapott, a mezőny végére esett vissza és végül csak a 6. helyig kapaszkodott előre.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko nem örült túlságosan a produkciónak, de úgy véli, az Hermanos Rodriguez pályán mutatott tempó biztató, akár még az idény elején általa kitűzött, öt győzelmes cél is elérhető lesz.

„Max a kemény gumikon körönként két másodperccel volt gyorsabb, mint a vezető pilóta. Ilyen gyors autó birtokában nagyon bosszantó, ami történt” – mondta a német Auto Motor und Sportnak, elismerve, hogy Verstappen óvatosabb is lehetett volna a rajtnál. „Ilyen sebességelőny birtokában igen, jobban vigyázhatott volna.”

F1: A Red Bull győzni megy az utolsó futamokra 1

„De Szingapúr és Oroszország kivételével mindig gyors volt az autónk. Szingapúrban elszúrtuk a beállításokat, Oroszországban pedig még nem volt meg az új üzemanyag. De úgy gondolom, hogy a következő helyszíneken már a győzelmekért küzdhetünk majd.”

A Red Bull-Honda idén két futamot nyert: Verstappen Ausztriában és Németországban állhatott a dobogó legfelső fokára, és sokáig úgy tűnt, hogy a pole-szerzés után a Magyar Nagydíj is az övé lehet, de a Mercedes jobb stratégiával Lewis Hamiltont állította az élre.

A nyári szünet óta a Red Bull nem hozott kiemelkedő eredményeket, Verstappen több hibát is elkövetett, míg Alxeander Albon ugyan erősebb, mint elődje, Pierre Gasly volt, de a thai-brit újonc továbbra is csak tanulja a Forma-1-et.