A Lowliner műfajában pont az vész el a teherautókból, ami a mindennapokban praktikussá teszi őket: a hasmagasság. A Mopar Lowliner Concept ráadásul nem egy modern pickup laposított átirata, hanem egy 1968-as Dodge D200-asé.
A tervezők először is megerősítették az alvázat, megnyújtották a tengelytávot és a porba ültették az autót. Előbbihez 8 centivel előrébb tolták az első tengelyt, utóbbit pedig szerencsére légrugókkal oldották meg, így három szinten állítható a hasmagasság – ebből kettő használható közlekedésre.
A motorosan előrebillenő motorházfedél alatt egy 5,9 literes Cummins dízelmotor dörög, a hatfokozatú kézi váltó a padlóról kapcsolható.
A kerekek is különlegesek, stílusuk a hatvanas éveket idézi, de 22 colos átmérőjük teljesen szürreálissá teszi őket.
A légrugózás miatt a tervezőknek 15 centivel meg kellett emelniük a platót, és ha már így tettek, inkább a modern RAM 1500-as pickup platóját hegesztették fel. A hátsó kerékdobokat oldalanként 127 mm-rel kiszélesítették.
Az egyszerű megjelenés érdekében sem kilincs, sem tanksapka, sem antenna nincs az autón. A fényszórókat LED-es egységekre cserélték.
Az utastérben meghagyták az eredeti üléspadot, de narancssárga, koptatott bőrrel borították. Szintén eredeti a kormánykerék, a műszerek viszont újak, alumíniumpanelre szerelt hét darab műszer tájékoztatja a vezetőt.