Az első helyről rajtolva nyerte meg a Forma-1-es Amerikai Nagydíjat Valtteri Bottas, megelőzve a csapattárs Lewis Hamiltont és a Red Bull hollandját, Max Verstappent.
Hamilton behozhatatlan előnyre tett szert dobogójával a bajnokságban, ezzel bebiztosította hatodik világbajnoki címét. Ezzel megelőzte az öt címmel bíró Juan Manuel Fangiót és már csak egyre van Michael Schumachertől.
A brit pilóta már a rajtnál feljött az ötödikről a harmadik helyre, miután elment Sebastian Vettel és Charles Leclerc Ferrarijai mellett. A vörös autók tempója jelentősen elmaradt a Mercedesek és a Red Bullok sebességétől az egész versenyen, Leclerc végül a negyedik helyen ért célba, végig egyedül autózva a futam során.
Csapattársa rosszabbul járt, ugyanis felfüggesztéshiba miatt már a nyolcadik körben kiesett.
Alexander Albonnak sem alakult túl jól a versenye: a rajtnál összetűzésbe keveredett Carlos Sainz McLarenjével, és egy első körös kiállás után a 20. helyről jött fel ötödiknek a Red Bull versenyzője. A thai-brit versenyzőt végül a nap pilótájának is megszavazták a nézők.
Míg Bottas és Verstappen kétszer, addig Hamilton csak egyszer cserélt kereket. Bottas a második kiállása után négy körrel a verseny vége előtt utolérte csapattársát, Verstappennek azonban erre nem volt lehetősége, többek között a kavicságyba kicsúszó Kevin Magnussen miatt sem: a haasos a pálya hosszú egyenesének a végén állt meg, előcsalogatva ezzel a sárga zászlót.
Bottas hetedszer nyert Forma-1-es versenyt pályafutása során. Az említetteken kívül pontot szerzett még Daniel Ricciardo (Renault), Lando Norris (McLaren), Carlos Sainz (McLaren), Nico Hülkenberg (Renault) és a bokszból rajtoló Sergio Perez (Racing Point).
Az 56 körös versenyt Vettelen és Magnussenen kívül csak Robert Kubica (Williams) adta fel.
A szezon két hét múlva a Brazil Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Szikrázó napsütésben, 20 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizenkilencedik Forma-1-es futamára, az Amerikai Nagydíjra.
Az első helyről Valtteri Bottas indulhatott a Mercedesszel, megelőzve a ferraris Sebastian Vettelt és Max Verstappen Red Bull-ját. A második sort Charles Leclerc egészítette ki a Ferrarival, megelőzve a hatodik vb-cím megnyerése előtt álló Lewis Hamiltont és a red bullos Alexander Albont. A legjobb tízbe befért még a két McLaren Carlos Sainz-Lando Norris sorrendben, Daniel Ricciardo a Renault-val és Pierre Gasly a Toro Rossóval.
Csak a bokszutcából eredhetett a mezőny után Sergio Perez: a Racing Point mexikói pilótája a második szabadedzés végén hagyta figyelmen kívül a mérlegelésre való felszólítást, így automatikusan járt neki a büntetés.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A versenyzők többsége a közepes gumikon kezdte a versenyt, hat pilóta (a két McLaren, Albon, a renault-s Daniel Ricciardo, a toro rossós Pierre Gasly és Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval) a lágyakon rajtolt, a másik Renault-val Nico Hülkenberg és a másik Toro Rossóval Danyill Kvjat a keményekkel vágott neki a száguldásnak.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, lágy-közepes elosztásban, 22-25 körös lágy etappal. Az 56 körös versenyen hasonlóan jó taktikának bizonyulhat a közepes-kemény gumielosztás, cserével a 24-27. kör között. A lágy-kemény stratégiát választóknak a Pirelli azt javasolta, hogy a 19-22. körök között váltsanak.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
And it’s to the grid!#HaasF1 #USGP pic.twitter.com/yEKTha78U6
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 3, 2019