A Sorentónál kicsit hosszabb (480 helyett 485 cm), de jóval alacsonyabb (169 helyett 155 cm) a Kia Futuron, a koreai márka elektromos SUV-tanulmánya. A gyártó maga a „legjobb UFO-hagyományokról” beszél a koncepciójárművek kapcsolatban, és ebben van is valami: a vékony tetőoszlopoktól eltekintve folytonos kupolaként borul az utastér fölé a hatalmas üvegfelület, az övvonalat pedig fénysáv jelöli ki.
Elöl és hátul több diódából álló, adaptív mátrix-világításra képes fényforrásokat találunk; ezeket csillagfelhő (Star Cloud) fantázianévvel illeti a Kia. A tigrisorr-kialakítás már csak nyomokban felfedezhető, a LED-eket pikkelyes sárkánybőrre emlékeztető anyag borítja; a pikkelyek mozgatásával aktiválhatók vagy deaktiválhatók a diódák.
A kerek 3 méteres tengelytávnak köszönhetően hatalmas a belső tér. Az első ülések üzemmódtól függően hagyományos pozícióba állíthatók, vagy – ha a sofőr aktiválja a 4. szintű autonóm mobilitási rendszereket – fekvőfotellé alakíthatók. Ilyenkor a kormánykerék behúzódik a műszerfal alá.
Az ajtókárpiton és a műszerfalon ugyanazokat a kinetikus pikkelyeket találjuk, mint a fényszóróknál; az előbbinél szintén fények rejlenek a mozgó lapocskák alatt, míg a műszerfalon a szellőzőrostélyokat helyettesíti ez a megoldás.
A padlóba rejtett akkucsomagról és a négy darab, külön-külön vezérelhető villanymotorról egyelőre nem adott közre információt a Kia.