Emlékeztek még a Szabadság-hídnál Dunába hajított rollerre? Nagyon úgy néz ki, hogy a dolog nem egyszeri eset volt. A fővárosban rendszeresen megrongálják a Lime rollereit.
Május elején álltak szolgálatba Budapesten a bérelhető rollerek, állítólag 200 darab, amelyből úgy tűnik, már jó néhány példány a kukában végezte, vagy a szervizben várja a transzplantációt.
Mennyibe kerül?
Egy feloldás 250 forint és onnantól minden egyes perc 50 forinttal terheli meg az egyenleget. Ugyan egy BKV-jeggyel messzebbre és gyorsabban el lehet jutni, de azért a roller csak mókásabb és arra megy, amerre akarjuk. Persze nem mindenki kedveli…
Napjaink egyik legérzékenyebb kérdésköre, hogy akkor most minek is számítanak pontosan az elektromos rollerek, gördeszkák és bringák? Milyen szabályozás vonatkozik rájuk, hol, mikor és mennyivel közlekedhetnek?
Az elektromos hajtású járgányok elterjedése olyan hirtelen történt, hogy a szabályozás ezt nem tudta követni. Németország azért már kapcsolt, ott idén nyártól tilos a járdán rollerezni és ősztől Franciaországban is tiltják majd a járdán rollerezést. A németek kemény kézzel bánnak a villanyrolleresekkel, csak 14 éves kortól lehet ezeket használni, illetve a lassabb, és a gyorsabb, legfeljebb 20 kilométeres végsebességre képes elektromos rollerekkel is csak a kerékpárutakon, a kerékpársávokban és a közös használatú busz- és kerékpársávokban lehet közlekedni. Bukósisak viselése nem lesz kötelező, ugyanúgy, ahogy külön jogosítvány sem szükséges, de felelősségbiztosítást kell majd kötni az elektromos hajtású rollerekre.
Itthon egyelőre a szabályozás kimerül abban, hogy az V. kerületben, illetve a Várban tiltják ezeket a járgányokat. Itt főleg a gyalogutakat elárasztó, csoportokba verődve bóklászó városnéző Segway-ek verhették ki a helyieknél a biztosítékot, de a szabályozás értelmében szinte minden elektromos hajtású kerekes dolgot kitiltottak az V. kerületi járdákról.