1961-ben gördült le a szalagról az első Jaguar E-Type az angliai Coventryben található összeszerelő üzemből. Maga Enzo Ferrari nyilatkozta az angol sportautóról, hogy ez a világ legszebb autója, pedig ő aztán nehezen ismerte el, ha valami bármilyen tekintetben jobb egy Ferrarinál. Az E-Type népszerűsége örök, bár nincs belőle kevés, mégis keresett veterán. Ehhez versenymúltja csak hozzátesz.
1965 májusában tesztelte az Autocar magazin a 4,2 literes, sorhatossal szerelt E-Type-ot és megállapították, hogy ennél gyorsabb autó még nem járt náluk. 7,6 másodperces gyorsulást mértek, a negyed mérföldes távot mindössze 15,1 másodperc alatt futotta. 246 km/órás maximális sebességével is lenyűgözte a tesztelőket.
Hiába a rengeteg tökéletesen restaurált példány, a rossz nyelvek szerint egy angol autóhoz mindig kell némi szerszám. Ám az idők során épp ezek az apróságok tűnnek el a leghamarabb a fellelt autókból. Ezt pontosan tudja a Jaguar klasszikus autókkal foglalkozó részlege is, ezért újra kínálnak eredeti összetételű és stílusú szerszámkészletet az E-Type-hoz. A műbőr, zsebes szütyőben lakó szerszámokhoz közel 300 000 forintot kell letenni az asztalra, de ez közel sem egy rossz üzlet.
Eredeti szerszámkészletek rendre felbukkannak aukciókon is, ezek olykor viseletes példányok, mégis hajlandóak a vevők akár 1,8 milliót is kiadni értük. Ehhez képest máris kellemesebb az újonnan megalkotott készlet árcédulája.