Gordon Murray nevét számos autórajongó ismeri. A zseniális brit tervező nevéhez fűződik a McLaren egyik legendás utcai autója, az F1 is, de ő tervezte a legsikeresebb Forma-1-es versenygépet, a Brabham BT49B-t. Az autó mindössze egyetlen nagydíjon állt rajthoz 1978-ban Svédországban, és megnyerte azt. Különlegessége abban rejlett, hogy egy hatalmas ventillátort szereltek az autó hátsó részére, mely kiszívta az aszfalt és a kocsi alja között lévő levegőt, jelentősen megnövelve ezzel a leszorítóerőt és a kanyarsebességet. A ground effect hatást mindenkinél jobban kihasználva Niki Lauda meg is nyerte a versenyt, mely többször soha nem állt rajthoz egy szabálymódosítás miatt.
A tervező 73 évesen újabb projektbe vágott bele: megalapította a Gordon Murray Automotive-ot. E név alatt készülnek majd a T.50 névre hallgató autók, melyek Murray szerint „a valaha készült legtisztább, legkönnyebb és leginkább sofőrközpontú szuperautók” lesznek.
A mindössze 100 példányban készülő T.50-ből a jelentések szerint 25-öt a versenypályákra is felküldenek. A cél a McLaren aktuális csúcsmodelljének, a Senna GTR-nek legyőzése. A T50S Track Speed még agresszívabb külsőt kaphat az utcai verziónál, de részletes látványtervekről még nincsenek információk.
A technikai részletekről már sokkal többet lehet tudni: hasonlóan a McLaren F1-hez, a vezető az autó közepén kap helyet a lehető legjobb súlyelosztás érdekében. Az erőről a Cosworth 3,9 literes V12-es motorja fog gondoskodni, melyhez egy hatsebességes manuális váltót kötnek a készítők. Az így létrejött gép csak 980 kilogrammot nyom majd, amihez 650 lóerő társul majd, így verhetetlen lesz a lóerő/kilogramm arány a dizájner szerint.
A versenypályára optimalizált változat még durvább lesz: 700 lóerő, 900 kiló és automata váltó – utóbbi is a még gyorsabb köridők elérését szolgálja majd 2022-es megjelenését követően. A hiperautók 2,36, illetve 2,5 millió fontba, átszámítva 912, illetve 966 millió forintba kerülnek majd.