Az első helyről rajtolva nyerte meg a Forma-1-es Brazil Nagydíjat Max Verstappen, megelőzve a toro rossós Pierre Gasly-t és az utolsó körökben ütköző Lewis Hamilton Mercedesét. Az eredmény még nem végleges: habár a hatszoros világbajnokot visszasorolták a hetedik helyre, a mögötte befutó Carlos Sainzot még vizsgálják.
A rajt után Hamilton elment Sebatian Vettel Ferrarija mellett, és hamar kiderült taktikától függetlenül, hogy a Red Bull és a Mercedes ásza között dőlhet el a verseny. Ezt írta felül a verseny hajrájában Valtteri Bottas műszaki hibája, aki kénytelen volt leparkolni Mercedesét a pálya szélén, emiatt a biztonsági autót a pályára kellett küldeni.
Hamilton a pályán maradt használt közepes keverékű gumin, mögötte Verstappen, Vettel, Alexander Albon (Red Bull) és a 14. helyről feljövő Charles Leclerc (Ferrari) következett. Az újraindítás után a két Red Bull-versenyző előzött egyet, így haladtak néhány körön keresztül.
Az újabb biztonsági autós fázist a két Ferrari idézte elő: Leclerc megelőzte a célegyenes végén Vettelt, aki próbált visszatámadni, de összeértek, és kiütötték egymást a versenyből. A safety cart kihasználva Hamilton is lágyakra váltott, ekkor kialakult a Verstappen, Albon, Gasly, Hamilton, Sainz sorrend.
The moment the race turned on its head 🤯#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Y77NrJMJ0g
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019
Két körrel a leintés előtt újraindult a verseny. Az első kanyarban Hamilton elment Gasly mellett, majd a középső szektorban nekiment Albonnak, és mindkettejük mellett elhaladt a Toro Rosso. A hatszoros világbajnok sérült autóval, de folytatta a versenyt, a thai-brit azonban eléggé hátraesett a mezőnyben, végül pontot sem szerzett.
Gasly végül centikkel, de Hamilton előtt ért célba, akit a zöld asztalnál egészen a hetedik helyig soroltak vissza.
Defining moment for @PierreGASLY‘s career as he celebrates a career best #F1 finish in 2nd place at the #BrazilianGP. pic.twitter.com/IkSmSq6HYj
— Peter Leung (@BaronVonClutch) November 17, 2019
Dobogóját Sainz örökölte meg, de a spanyolt is vizsgálják szabálytalan DRS-használat miatt. Pontot szerzett rajtuk kívül Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi az Alfa Romeóval, a verseny korai szakaszában szintén ütköző Daniel Ricciardo a Renault-val, Lando Norris (McLaren), Sergio Perez (Racing Point) és Danyiil Kvjat (Toro Rosso). A leggyorsabb kört a kieső Bottas futotta meg, így az érte járó pontot nem osztották ki.
A már említetteken kívül kiesett még Lance Stroll, a kanadai Racing Pointjának felfüggesztése adta meg magát.
Két hét múlva az Abu-dzabi Nagydíjjal zárul a szezon.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Napsütéses időben, 21 fokos levegő- és 49 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon huszadik Forma-1-es futamára, a Brazil Nagydíjra.
Az első helyről Max Verstappen indulhatott a Red Bull-lal, megelőzve a ferraris Sebastian Vettelt és Lewis Hamilton Mercedesét. A második sort Charles Leclerc motorcseréje, és az azt követő tíz helyes hátrasorolás miatt Valtteri Bottas egészítette ki a Mercedesszel, megelőzve a második Red Bullban ülő Alexander Albont és a toro rossós Pierre Gasly-t. A legjobb tízbe befért még a Haas-szal Romain Grosjean, az Alfa Romeót terelgető Kimi Räikkönen és a másik haasos Kevin Magnussen.
A ferraris Leclerc hátrasorolásán kívül más nem befolyásolta a rajtrácsot, habár Carlos Sainz is büntetést kapott. A spanyol alatt az időmérő elején ment tönkre a McLaren, így mért kör nélkül búcsúzott a kvalifikáció elején. Az autóban több erőforrásegységet cseréltek, de egyébként is az utolsó helyről rajtolhatott volna.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A pilóták többsége a lágy gumikon kezdte a versenyt, hat pilóta (a két Renault, a két Williams, Leclerc és a toro rossós Danyiil Kvjat) a lágyakon rajtolt.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika valamivel gyorsabb, mint a két kerékcserés megoldás. A Pirelli a 71 körös versenyre elsősorban a lágy-közepes elosztást javasolta, cserével a 26-29. körök között. A lágy-lágy-közepes gumielosztást is gyorsnak vélték, 18-21 kör hosszú lágy abroncsos etapokkal. Hozzátették, hogy a keverékek sorrendjének felcserélésével is jól működhetnek ezek a taktikák.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Goosebumps.@BSenna in Ayrton Senna’s world-conquering MP4/4 in Sao Paulo…
Pre-race entertainment doesn’t get more iconic than this! 😍#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/VqQlJbFktu
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019