Ez egy kemény dió. Alfa Romeo 156 GTA, a legendás hathengeres olasz motorral, az utolsó szériás 3,2 literes Busso blokkal, ami még mindig tátongó űrként hiányzik az olaszautó-rajongók szívéből.
2005 óta nem gyártják, helyét már a General Motors-együttműködésben született V6-os vette át a 159-eseknél, így egyre kevesebb van, és ami akad, az egyre értékesebb. A GTA pedig az elsőkerék-hajtású Alfa Romeo korszak koronája, ennél többet ebből a konfigurációból nem tudtak kihozni, szerintem még azok is elismerik, akik szerint az Alfa megszűnt létezni valamikor a nyolcvanas évek végén, azóta csak véres torkú vergődés, és tetszhalál, amit művelnek.
Nyugodtan kimondhatjuk, hogy egy vágyott, és ritka típus, ami lassan eléri a kultikus státuszt, de azért nem említhető egy lapon a Toyota Suprával, vagy a BMW M-szériával. Árát ennek megfelelően határozta meg a piac, a 14-15 éves utolsó szériás darabok 10 000 euró körüli áron mozognak, de a legszebbekért sem kérnek 20 000 eurónál többet.
Erre itt van ez a vörös gép, a kínálat legalacsonyabb, 15 ezres futásteljesítményével, garantáltan vitaindító árcédulával. Az első, és egyetlen tulajdonosa 42 000 euróért válna meg olasz szeretőjétől, vagyis 14 millió forintért.
Ezért a pénzért már hátul hajtó Alfa Romeo Giulia is akad, vezetési élményt tekintve nem kérdés, hogy melyik a befutó.
Ebben a hirdetésben ott a 22-es csapdája, az autó így, alacsony kilométerrel ér ennyit, de ezt a kocsit még használni veszik az emberek, hobbiautónak, nem a vitrinnek, így valószínűleg nehezen talál majd új gazdát, hiszen a pályanapokkal, kirándulásokkal dupla olyan gyorsan égeti majd a pénzt, mint egy hasonlóan makulátlan, de 50-60 ezret futott példány.
Gyorsan bele kellene még tekerni 30 ezret, lefelezni az árat, és mindenki jobban járna.