A Ferrari 2019-re komoly motorelőnybe került. A riválisok kezdetben csodálkoztak, majd spekulálni, vádaskodni kezdtek, az utóbbi pár hétben pedig akcióba is léptek.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Red Bull megkeresése után az Amerikai Nagydíj előtt műszaki direktívában szigorított az üzemanyag-átfolyásmérők működését illetően, majd a Mercedes kérdése kapcsán a Brazil Nagydíj előtt újabb direktívát adtak ki, amelyben feketén-fehéren kizárták, hogy a hűtési rendszerbe üzemanyagként elégethető folyadékok kerüljenek.
Bár a Ferrari hangsúlyozta, hogy az erőforrásuk teljesen szabályos, nem is nyúltak hozzá, az előtte lendületben lévő csapat Austintól versenyképtelenebb lett, ami tovább erősítette a korábbi ügyeskedést illető gyanúkat.
A német Auto Motor und Sport tudósítása szerint az FIA sem zárta még le az ügyet, sőt: a lap szerint a felügyelőszervezet a vasárnapi Brazil Nagydíjat követően lefoglalta a Ferrari autójában található üzemanyagrendszert, valamint egy-egy hasonló egységet egy Ferrari-motorpartnertől és egy nem Ferrari-motort használó csapattól is az összehasonlítás kedvéért.
A lap szerint az FIA az üzemanyagrendszerek átfolyásmérő és motor közötti részeit foglalta le, vagyis a vizsgálat elsősorban arra koncentrálhat, hogy a Ferrari a szenzor kicselezésével valóban képes lehetett-e a motorba a szabályosnál több üzemanyagot juttatni.