Észak-Amerikában mutatta be a RAV4 szabadidőjármű hálózatról tölthető csúcskivitelét a Toyota. A piactól függően RAV4 Plug-in Hybrid vagy RAV4 Prime néven forgalomba kerülő autó leendő európai kiviteléről nem sok információt árul el a gyár, de a legfontosabb számadatokat már tudjuk.

Már a Toyotának is van konnektoros hibrid szabadidőjárműve 1

Az öntöltő hibridből ismert, 2,5 literes benzinmotorhoz erősebb villanymotorok társulnak, az összteljesítmény 306 lóerő. Ezzel 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a crossover. Az átlagos CO2-kibocsátás nem egészen 30 g/km, az egy feltöltéssel emissziómentesen megtehető távolság pedig 60 kilométer.

Már a Toyotának is van konnektoros hibrid szabadidőjárműve 45

Ezekkel az adatokkal egy évvel ezelőtt új mércét állított volna a Toyota, de szégyenkeznie most sem kell: a Peugeot 3008 szinte pontosan ugyanerre képes (300 km/óra, 29 g/km, 59 km). Ezek a homologizáció előtti, tehát előzetes információk, viszont legalább a WLTP norma szerinti mérésekkel kapták őket, szóval a valós életben is hasonló számadatokban reménykedhetünk.

A lítium-ion akkumulátorral felszerelt, összkerékhajtású RAV4 plug-in hybrid 2020 második felében kerül piacra Európában.

Már a Toyotának is van konnektoros hibrid szabadidőjárműve 46

Akkuk a hátsó üléssor alatt

A RAV4 videón is jól mutat: nézd meg ezen a linken!