A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli a csapatok segítségével privát teszteken hónapok óta fejleszti a 2020-ra szánt abroncsait, ám az első versenyhétvégés, austini közös próbát követően a pilóták negatív visszajelzései alapján az alakulatok körében felvetődött, hogy érdemesebb lenne maradni az idei gumiknál ahelyett, hogy jövőre az ismeretlen és nem túl ígéretes termékkel küszködjenek megint.
Végleges döntés nem született azóta, így elvileg a jövő hétvégi szezonzáró, az Abu-dzabi Nagydíj után kétnapos közös gumiteszt következik, amelyen újra a 2020-as abroncsokkal köröznek majd az autók, a Pirelli motorsportfőnöke pedig reméli, hogy a sokkal reprezentatívabb körülmények meggyőzik majd a pilótákat és a csapatokat.
„Az új konstrukciót eltérő guminyomáshoz terveztük, mivel az autók fejlődésének követésére a konstrukció érintetlenül hagyása mellett az egyetlen való eszközünk a nyomás emelése lenne. Ha nem akarjuk növelni a nyomást, akkor szerkezeti ellenállást kell javítanunk, és az új gumikkal pontosan ezt is tettük” – magyarázta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Mario Isola.
„Szeretnénk, ha Abu-Dzabiban, ahol lesz idő az autók beállításaival, az aerodinamikával is foglalkozni, több szettet is kipróbálnának a pilóták az összehasonlítás érdekében, a 2019-es és a 2020-as nyomásokat is figyelembe véve. Fontos, hogy megbízható és összehasonlítható adatokat kapjunk, hiszen az új konstrukciót a korábbitól eltérően kell használni.”
„Változás esetén eltart egy darabig az új gumikhoz való hozzászokás, a gumik kiismerése és az, hogy sikerüljön kihozni belőlük a maximumot. Minden évben ez van. Tavaly a csapatok ellenezték a 2019-es gumikat is, de végső soron mégis előrelépést jelentettek, hiszen csökkent a hólyagosodás. Azért nem nullára, de jelentősen. A keverékeket sikerült megfelelően tagolni, általában hét-kilenctized a körönkénti különbség köztük. A kopás nagyjából hasonló, így mindhárom keveréket használták a futamokon különböző stratégiák mellett.”
„Szeretnénk, ha Abu-Dzabiban rendesen kitesztelnék a 2020-as gumikat és után minden adatot kielemezhetnénk. A csapatoknak megvan a joga a változtatás kérésére, ha több mint 70 százalékuk egyetért – és a döntés műszaki bizonyítékokon alapul azt illetően, hogy a 2019-es gumi tényleg jobban működik, mint a 2020-as –, akkor részünkről nem probléma a 2019-es gumik megtartása. Azt sem elleneznénk.”
„Ha viszont Abu-Dzabi visszaigazolja a fejlesztés során látott eredményeinket, akkor a 2020-as irányba indulunk. Pillanatnyilag a 2020-as a homologált specifikáció, jelenleg úgy vagyunk vele, hogy az lesz a jövő évi új gumi.”