Miután a Renault úgy döntött, hogy 2020-ra a Mercedes idén kispadozó francia ifjoncát, Esteban Ocont ültetik Daniel Ricciardo mellé, a csapatnál 2017 óta vezető Nico Hülkenbergnek távoznia kell, más csapatnál pedig nem akadt számára versenyzői ülés.
A sportágban 2010-ben bemutatkozott 31 éves német a jövő hétvégi Abu-dzabi Nagydíjon egyelőre utolsó Forma-1-es futamának fut neki, de akár lesz folytatás, akár nem, lelkileg rendben van.
„Nem bánok semmit. Természetesen vannak olyan hibák, amiket elkerültem volna – mindannyian így vagyunk ezzel –, néhány manőver, akármi, amit ma már másképp csinálnék, de utólag mindig könnyű okosnak lenni” – mondta az utolsó előtti fordulón, Brazíliában.
„De összességében megbékéltem mindennel, az eredményeimmel, és nem úgy érzem, hogy versenyzőként nyugdíjba vonulok. Nem azt érzem, hogy végleg búcsút intek a Forma-1-nek. Lehet, hogy nem leszek ott a rajtrácson jövőre, de ha lehetőség adódik, készen állok majd” – folytatta.
Az annak idején ragyogó alsóbb kategóriás eredmények birtokában a Williamsnél bemutatkozó, majd a 2012-ben a Force Indiánál, 2013-ban a Saubernél, majd a renault-s igazolásig újra a silverstone-i alakulatnál vezető német eddig 176 F1-es versenyen indult, jó ideje övé a legtöbb dobogós helyezés nélküli verseny legkevésbé sem hízelgő rekordja.
Hülkenberget az elmúlt hetekben hírbe hozták az amerikai Indycarral és a Német Túraautó-bajnoksággal is, de a német Interlagosban is azt mondta, még nem írt alá semmit és a közeljövőben nem is készül szerződni – nagyon úgy tűnik, hogy a 2020-as évet (kényszer)pihenővel tölti majd.