A jármű feladata, hogy a svéd nemzeti csapat tagjait utaztassa a síversenyek és az edzések helyszínei között. A buszban mégsem a hagyományos meleg vizes fűtést alkalmazzák, hanem egy egészen innovatív megoldást eszeltek ki.
Persze, nem arról van szó, hogy spóroltak a fűtésen és fagyoskodniuk sem kell a sportolóknak. Egyszerűen segítségül hívták azt az objektumot, amely a Földől 150 millió kilométere van. Az autóbusz tetejére napelemeket szereltek, amelyek évente legalább ezer kilowattóra energiát termelnek. Ezek működtetik az autóbusz LED-világítását és az infravörös fűtőberendezést is.
Ennek az újszerű megoldásnak a működtetése 60 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint a hagyományos, radiátoros megoldás. Az infravörös fűtőrendszer az ülések kárpitján és a fűtőpaneleken keresztül melegíti fel az autóbusz levegőjét. Működés közben hasonló érzetet nyújt, mint amikor a hidegben a téli nap fénye melegíti a bőrünket. A nedves ruhák szárítására pedig ventilátorok állnak rendelkezésre a fedélzeten. A jármű utasterébe mindössze 14 ülőhely található, mivel a fedélzeten helyet kellett biztosítani egy konyhának és masszázságynak is.
„Az esetenként kemény időjárási körülmények sok energiát kivesznek a sportolókból. Ebből a szempontból ez a busz felbecsülhetetlen értékű, amely érzékelhető előnyt nyújt nekünk a versenytársainkkal szemben” – jegyezte meg Lars Selin, a nemzeti sífutó csapat vezetője. Hogy mennyit tesz hozzá a sikerekhez egy ilyen autóbusz, az a szezon végére kiderülhet.